کارشناس روس: حمله آمریکا به سوریه قدرت سامانه‌های دفاع هوایی روسیه را نشان داد

کارشناس مسائل نظامی روسیه گفت حمله آمریکا به سوریه در حقیقت ضربه‌ای به خود آمریکا بود چراکه ضعف موشک‌های آمریکایی و قدرت سامانه‌های دفاع هوایی روسیه به خوبی نشان داده شد.

کارشناس روس: حمله آمریکا به سوریه قدرت سامانه‌های دفاع هوایی روسیه را نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کنستانتین سیوکف (Konstantin Sivkov) کارشناس مسائل نظامی و عضو آکادمی علوم روسیه گفت حملات آمریکا به سوریه در حقیقت ضربه ای به خود آمریکا بود چرا که ضعف موشک های آمریکایی و قدرت و توانایی های سامانه های دفاع هوایی روسیه به خوبی نشان داده شد.

این کارشناس نظامی گفت: «از نقطه نظر راهبردی، آمریکا بهترین گزینه ای را که در اختیار داشت یعنی جنگ بدون رویارویی مستقیم رو کرد. کاملا واضح بود سامانه های دفاع هوایی سوریه که ساخت روسیه بودند توانایی مقابله با چنین حمله ای را داشتند. یوگسلاوی و لیبی نمونه های تاریخی چنین رویارویی هایی محسوب می شوند.»

سیکوف گفت سامانه های دفاع هوایی ساخت روسیه به شدت مورد توجه قرار خواهند گرفت و فروش تجهیزات و تسلیحات نظامی و بعد اقتصادی آن بیشتر دیده خواهد شد.

عضو آکادمی ملی علوم روسیه گفت واشنگتن به سمت جنگ های هیبرید (چندوجهی) با مسکو پیش خواهد رفت چرا که روسیه همچنان اصلی ترین هدف آن خواهد بود و تحریم های بیشتری هم علیه روسیه شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: «سوال اینجاست که چه زمانی این رفتار می تواند متوقف شود؟ چنین موضوعی در دو حالت ممکن است. نخست، زمانی که روسیه نیز به یکی از دولت های دست نشانده آمریکا تبدیل و از نقشه جهان محو شود. دوم، زمانی که روسیه تسلیحات راهبردی مورد نیاز یا یک پیمان ژئوپلتیک منطقه ای ایجاد کند که آمریکا در برخورد با آن مجبور به مذاکره شود. اگر گزینه توسعه تسلیحاتی را در نظر بگیرید می توانیم به موشک های بالستیک میان قاره ای سارمات (RS-28 Sarmat) یا سامانه تسلیحاتی چندمنظوره اقیانوسی وضعیت - 6 (Status-6 Oceanic Multipurpose System) [نوعی سامانه زیردریایی بدون سرنشین که می‌تواند موشکهای متعارف و هسته‌ای شلیک کند] اشاره کنیم؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این سامانه چند منظوره اشاره کرد. اگر روسیه توسعه چنین سلاح های را در دستور کار قرار دهد آن وقت آمریکایی ها حاضرند پای میز مذاکره بنشینند، مصالحه کنند و امتیازاتی بدهند.»

سیوکف در رابطه با شکل گیری یک جبهه یا پیمان نظامی - سیاسی گفت چنین چیزی می تواند بر اساس الگوی سازمان همکاری شانگهای شکل بگیرد.

آمریکا، انگلیس و فرانسه چهاردهم آوریل در واکنش به یک حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق پایتخت سوریه دست به شلیک بیش از صد موشک علیه اهدافی در خاک این کشور زدند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، سامانه های دفاع هوایی ارتش سوریه که عمدتا مربوط به دوره شوروی بودند موفق شدند حدود هفتاد درصد این موشک ها را رهگیری و سرنگون کنند.

مسکو معتقد است ادعای حمله شیمیایی صرفا بهانه ای برای توجیه حمله نظامی به سوریه بود و هیچ گونه شواهدی از وقوع چنین حمله ای وجود ندارد به نحوی که قربانیان حاضر در ویدیوی تهیه شده به وسیله سازمان غیردولتی موسوم به کلاه سفیدها به خوبی نشان دهنده غیرواقعی بودن آن هستند و چنین حمله ای را جعلی می دانند.

انتهای پیام/

نمایش سامانه‌های دفاع هوایی روسیه در حمله آمریکا به سوریه

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار