حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقدام دولت برای اعلام تمام پرداختی‌هایش قدم کوچکی برای شفاف سازی است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: اقدام اخیر دولت برای اعلام تمام پرداخت‌هایش قدم بسیار کوچکی برای شفاف‌سازی فعالیت‌هایش به ویژه عملکرد مالی آن است.

تمام  بودجه‌های باید در یک ویترین شیشه‌ای قرار گیرد/ مردم باید ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی باشندحسین حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اظهارات معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه از این به بعد تمام پرداختی‌های مرتبط با هزینه‌های عمومی دولت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این اقدام، قدم بسیار کوچکی برای شفاف سازی فعالیت‌های دولت به ویژه عملکرد مالی آن است.

وی با بیان اینکه صرف شفاف شدن پرداختی‌های دولت کفایت نمی‌کند، گفت: قوه مجریه باید کل برنامه‌های دولت و بودجه‌های سنواتی‌اش در یک ویترین شیشه‌ای قرار دهد تا قابل رصد برای عموم مردم باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی تأکید کرد: فارغ از دستگاه‌های نظارتی، شهروندان هم حق دارند که بدانند دولت درآمدهای مختلف خود چون نفت و مالیات را در کجا هزینه می‌کند.

حسینی‌شاهرودی افزود: مردم باید به خوبی بدانند که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف چه اعتباراتی و در کدام حوزه‌ها وصول می‌کنند و در اجرای آن آیا مأموریت‌های خود را به صورت کامل انجام می‌دهند یا خیر.

وی بیان کرد:‌ زمانی که دولت اعتباری را برای فعالیت خاصی در نظر می‌گیرد باید از طریق این سامانه دستگاه‌های مربوطه پاسخگو باشند که مطابق با آن میزان اعتبار چه فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند.

نماینده مردم شاهرود تأکید کرد: هر شهروندی باید بتواند اعتبارات در نظر گرفته شده برای انجام عملیات گوناگون را رصد کند و اجازه نقد و اظهارنظر داشته باشد که آیا میزان اقدامات صورت گرفته با میزان اعتبار تخصیص داده شده همخوانی دارد یا خیر.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در واقع همه مردم به خوبی می‌توانند بازرسان نظام و ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور باشند.

گفتنی است، معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و خزانه‌دار کل کشور در خبری اعلام کرد: از شنبه اول اردیبهشت عموم مردم می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی وزارت امور اقتصادی و دارایی تحت عنوان "گزارش پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور" در جریان جزئیات‌های پرداخت‌های دولت از محل بودجه عمومی کشور قرار گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار