نصب پوسترهای نه به کیسه های پلاستیکی بروی تاکسی ها

کارشناس روابط عمومی اداره حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: پوسترهایی با شعار نه به کیسه های پلاستیکی بروی تاکسی های شهر هرسین به مناسبت روز زمین پاک نصب شده است.

 بابا ئیان  کارشناس روابط عمومی اداره حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه،گفت: به مناسبت روز جهانی زمین پاک   و با شعار به کیسه های پلاستیکی نه بگوییم به منظور تنویر افکار عموم مردم محیط زیست شهرستان هرسین با همکاری واحد تاکسیرانی این شهرستان اقدام به نصب پوستر زیست محیطی با شعار جهانی این روز بر روی وسایل نقلیه عمومی کردند.

 

وی با اشاره به  مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف برای سلامتی افراد  گفت: ظروف یک بارمصرف، عمــدتا از پلی استایــرن و PVC که وابسته به مواد نفتــی و فسیلــی است، ساخته شده اند  این مواد در مواجهه با دمای بالای ۶۵ درجه سانتی گراد و در مجاورت با چربی ها و مواد اسیدی، آزاد می شوند که سرطان زایی آنها ثابت شده است  برای ساخت ظـرف های یک بار مصرف، انواع نرم کننده ها، پایدارکننده ها، روان کننده ها، رنگدانه ها و پرکننده ها اضافه می شود که همگـی آنها برای سلامتــی مضر هستند.

 

بابا ئیان گفت:بازیافت پلاستیک در طبیعت به طور طبیعی ۳۰۰ تا ۵۰۰سال زمان می برد که معایبی همچون سرطان زایی در نتیجه مهاجرت مونومر از ظرف به داخل مواد موجود در ظرف، عدم سازگاری با محیط زیست و طبیعت و از بین رفتن سرمایه ملی در اثر استفاده از منابع غیرقابل تجدید را به همراه دارد.

وی ادامه داد: استفاده از ظروف یک بارمصرف پلاستیکی که باعث دفع زباله های ظروف پلاستیکی و انباشت آنها در طبیعت و محیط زیست می شود، به مرور منابع آبی و خاکی، دریاها، رودخانه ها و حیات جانداران و گیاهان را تهدید می کند.

 

بابائیان گفت: انواع ظروفی که با پلاستیک های معمولی ساخته می شوند با پلیمر های گیاهی هم قابل تولید هستند، ضمن اینکه پلیمر های گیاهی از انعطاف پذیری بیشتری برخوردارند، در مایکروفر قابل استفاده اند و برخلاف پلی استایرن که استفاده از آن در دمای بالاتر از ۶۵درجه مجاز نیست، دمای ۹۰ تا ۱۰۰درجه سانتی گراد را به راحتی تحمل می کنند.


کارشناس روابط عمومی اداره حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه  گفت: پس بیاییم همه با هم برای حفظ طبیعت و داشتن زمینی پاک به کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی مضر نه بگوییم.

 

انتهای پیام/ز

 

گرامیداشت روز زمین پاک در هرسین

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار