جزئیات سفر دو روزه روحانی به خطه غیورنشینان ترک زبان/2018؛سالی از جنس تبریز

رئیس جمهور سه شنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی به مدت دو روز به استان آذربایجان شرقی سفر می‌کند.

2018؛ سالی از جنس تبریز/ جزئیات سفر دو روزه روحانی به خطه غیور نشینان ترک زبانبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور سه شنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی به مدت دو روز به استان آذربایجان شرقی سفر می‌کند.

روحانی در این سفر افزون بر افتتاح چند طرح و پروژه، آغازگر رویداد تبریز 2018 خواهد بود. تبریز از سوی سازمان همکاری اسلامی، به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 معرفی شده است.

این سازمان هر سال یکی از شهرهای اسلامی را به عنوان مقصد گردشگری به کشورهای اسلامی معرفی می‌کند.

در همین چارچوب سال 2015 شهر قدس، سال 2016 قونیه از ترکیه، سال 2017 نیز مدینه  به عنوان پایتخت گردشگری معرفی شده بودند.

رویداد مهم تبریز 2018 در واقع پدیده ای است  که شهر تبریز، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن به گردشگران بیشتر معرفی خواهد شد.

در این رویداد مهم از 57 مهمان خارجی در سطح وزرای گردشگری کشورهای اسلامی و همچنین سفرا دعوت شده است و 50 خبرنگار داخلی و خارجی آن را پوشش خواهند داد.

در راستای این رویداد و طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده، 13 رویداد بین‌المللی فرهنگی و ورزشی در تبریز برگزار خواهد شد. همچنین فینال مسابقات جهانی والیبال نشسته همزمان با سفر رئیس جمهور برپا می‌شود که خود، تبریز را در کانون توجهات قرار می‌دهد.

براساس اعلام استاندار آذربایجان شرقی بررسی وضعیت احیای دریاچه ارومیه، بررسی طرح پیشنهاد تبریز به عنوان قطب سوم خودروسازی، بررسی پروژه راه آهن میانه- تبریز، شرکت در جلسه شورای اداری، شورای توسعه و برگزیدگان استان، افتتاح همزمان چند پروژه عمرانی و اقتصادی، از جمله برنامه‌هایی است که رئیس جمهور در آنها حضور پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار