تاکید کشورهای عضو شورای امنیت بر ضرورت حل مسئله سوریه در نشست سوئد

نمایندگان کشور‌های عضو شورای امنیت به نشست خود در سوئد پایان دادند و درباره افزایش تلاش‌ها و پشت سر گذاشتن اختلافات به منظور دستیابی به راه حل برای پایان دادن به منازعه سوریه توافق کردند.

تاکید کشورهای عضو شورای امنیت بر ضرورت حل مسئله سوریه در نشست سوئدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سوئد در روز یکشنبه اعلام کرد نمایندگان کشور‌های عضو شورای امنیت به نشست خود در سوئد پایان دادند و در خصوص افزایش تلاش‌ها و پشت سر گذاشتن اختلافات به منظور دستیابی به راه حل برای پایان دادن به منازعه سوریه توافق کردند.

اولوف اسکوگ نماینده سوئد در سازمان ملل متحد یکشنبه گفت: ”توافقی در خصوص بازگشت جدی به راه حل سیاسی در چارچوب روند ژنو زیر نظر سازمان ملل متحد وجود داشت. “

نمایندگان ۱۵ کشور عضو شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد شنبه نشست غیر رسمی خود را در باکوکرا در سوئد، عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل، برگزار و درباره امور بشر دوستانه در سوریه و تسلیحات شیمیایی گفتگو کرده بودند.

باکوکرا اقامتگاه تابستانی داگ هامرشولد دومین دبیر کل سازمان ملل بود که سال ۱۹۶۱ در سانحه سقوط هواپیما در آفریقا جان باخت.

نماینده سوئد افزود: ”درحال حاضر و در روز‌های آینده با جدیت تلاش خواهیم کرد تا به توافقی در خصوص سازوکار جدی دست پیدا کنیم که مشخص کند آیا این سلاح (شیمیایی) استفاده شده است یا نه و چه کسی مسئول این کار است.“

اسکوگ افزود: «ما در خصوص وخامت این منازعه در منطقه بسیار نگران بودیم.»

وی اضافه کرد: «به محض اینکه همکارم واسلی (نبنزیا نماینده روسیه) و نیکی (هیلی) نماینده آمریکا در طول یک روز و نیم دور یک میز نشستند. در شورای امنیت اطمینان حاصل شد که نیاز است به مسئولیت خود عمل کنیم.»

فرانسوا دولاتر نماینده فرانسه نیز به فرانس پرس گفت: «این نشست در ساختمانی سفید رنگ در سواحل دریای بالتیک ”این فرصت را به اعضای شورای امنیت داد تا وارد گفتگویی عملی و عمیق شوند.“

وی افزود: «تلاش کردیم نقاط مشترک ممکن را مشخص کنیم.»

انتهای پیام/

توافق اعضای شورای امنیت بر ضرورت حل مسئله سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار