خسارت برف و سرمای بهاره در خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بارش برف و سرمای بهاره ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به باغ‌های خراسان شمالی خسارت زد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: بارش برف و سرمای بهاره امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به باغ‌های استان خراسان شمالی خسارت وارد کرد که بیشترین آن مربوط به شهرستان شیروان با ۹۵۰ میلیارد ریال است.
وی افزود: بر اثر این سرما، باغ‌های گردو به مبلغ ۹۱۰ میلیارد ریال و انگور ۶۵۰ میلیارد ریال خسارت دیدند که علاوه بر این، بر سردرختی‌های بادام، هلو، سیب و گلابی در باغ‌های شهرستان‌های شیروان، فاروج و راز و جرگلان خسارت وارد شده است.
یوسفی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان خراسان شمالی و حوادث سرمازدگی، خشکسالی، تگرگ، سیل و... به کشاورزان توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه باغ‌ها و اراضی خود اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث طبیعی خسارت آنان پرداخت شود.
وی با بیان اینکه تولید محصول باغی به علت برف و سرمای بهاره ۳۰ درصد در خراسان شمالی کاهش خواهد یافت گفت:: ۵۳ درصد باغ‌های استان از سرما خسارت دیده اند.
وی افزود:در پی بارش برف در مناطق کوهستانی خراسان شمالی اواسط هفته گذشته، کمینه دمای هوا در برخی روستا‌ها و شهر‌های استان به سه درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.
گفتنی است: خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود ۴۰ هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
انتهای پیام/ ب

 

کاهش ۳۰ درصدی تولید محصولات باغی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.