لاوروف: هنوز عرضه سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ به سوریه قطعی نیست

وزیر خارجه روسیه گفت هنوز تکلیف مساله عرضه سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ به سوریه مشخص نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه روس به نقل از منابع آگاه نوشت احتمال دارد روسیه سامانه اس-300 را به طور رایگان در اختیار دولت سوریه قرار دهد. با این حال، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، گفت هنوز تکلیف مساله عرضه سامانه دفاع موشکی اس-300 به سوریه مشخص نشده است.

وی افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با وزیر دفاع این کشور در خصوص آماده سازی دولت سوریه برای مقابله با اقدامات تجاوزگرایانه نظیر حمله هوایی اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه دمشق بحث و گفتگو کرد. لاوروف گفت: «تصمیماتی که سران روسیه و نمایندگان سوریه اتخاذ خواهند کرد، هنوز قطعی نشده است؛ هیچ امر مخفیانه ای در این خصوص وجود ندارد.»

با این حال، «دمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، از اظهار نظر در خصوص ارائه سامانه دفاع موشکی اس-300 به سوریه خودداری کرد.

اوایل روز جاری یک روزنامه روس گزارش داد احتمال دارد روسیه سامانه های موشکی دوربرد زمین به هوای خود موسوم به اس-300 را در چارچوب کمک های نظامی به سوریه عرضه کند. این روزنامه به نقل از منابع آگاه دولتی و نظامی نوشت مساله عرضه سامانه دفاع موشکی اس-300 به سوریه عملا حل شده است.

منابع آگاه اعلام کردند عرضه سامانه اس-300 به سوریه در چارچوب کمک های نظامی به دمشق خواهد بود و هیچ پولی در ازای آن دریافت نخواهد شد.

هفته گذشته نیز لاوروف اعلام کرد هیچ مانعی در خصوص عرضه سامانه موشکی اس-300 به سوریه پس از حملات اخیر کشورهای غربی علیه این کشور وجود ندارد. پیشتر نیز لاوروف در مصاحبه با بی بی سی اظهار کرد مسکو آماده در نظر گرفتن تمامی گزینه های موجود برای کمک به ارتش سوریه در مقابله با تجاوزگری های آتی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار