برنامه مکمل یاری ویژه دانش آموزان دختر در مدارس خاش اجرا شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش گفت: برنامه مکمل یاری ویژه دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم ابتدایی و متوسطه اول و دوم با مگادوز ویتامین (د) و آهن در مدارس این شهرستان به اجرا در آمد.

محمد رخشانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:   با همکاری بهداشت و آموزش و پرورش توزیع مکمل ویتامین د. به صورت ماهیانه به مدت نه ماه از آبان ماه سال قبل در سطح مدارس دخترانه خاش شروع شده و تا تیرماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: مکمل آهن نیز بصورت هفتگی به مدت ۱۶ هفته متوالی از اول آبان سال قبل در مدارس ده ترانه شروع و در بهمن پارسال به پایان رسید.

رخشانی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح حدود هفت هزار دانش آموز زیر پوشش قرار گرفتند و تاکنون ۱۲۱ هزار قرص فرفولیک و ۳۷ هزار و ۳۲۰ پرل ویتامین د. توزیع شده است.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی کشوری شیوع کم خونی و فقر آهن در زنان پانزده تا ۴۹ سال، بیشترین میزان شیوع کمبود آهن در دختران پانزده تا نوزده سال گزارش شده، لذا آگاهی از منابع غذایی آهن و اهمیت مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای بخصوص در افراد آسیب پذیر و عمل به دستورات پزشکی در پیشگیری و کنترل کم خونی و فقر آهن بسیار ضروری است.

انتهای پیام/گ

برنامه مکمل یاری بین دانش آموزان خاش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار