معاون وزیر صنعت مطرح کرد؛

اجرای طرح‌های کارورزی و کارآموزی در راستای اشتغال فراگیر

نجفی گفت: اجرای طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و طرح مهارت آموزی در راستای تحقق برنامه اشتغال، فراگیر است.

اجرای طرح‌های کارورزی و کارآموزی در راستای اشتغال فراگیر انجام میشودبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق نجفی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در نشست مشترک با معاون وزیر توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  اظهار کرد: با تاکید رییس جمهور در شورای عالی اشتغال بر وظیفه صنایع کوچک در اشتغال آفرینی ؛ ۴۰ هزار واحد صنعتی با برش استانی برای طرح توسعه کارآفرینی شناسایی شدند.

وی افزود: بالاترین تعداد قراردادهای واگذاری زمین در شهرک های صنعتی در سال ۹۶ امضا شده است، هرچند که می‌گویند فضای سرمایه گذاری صنعتی مناسب نیست.

نجفی تصریح کرد: پویشِ بیایید، "چرخه را بچرخانیم" از سال گذشته در راستای حمایت از کالای ایرانی از بهمن ۹۶ اجرا شد و تاکنون اثرات مثبتی در فضای تولید داخلی داشته است.

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت تصریح کرد: در آینده اصناف تولیدی و خدماتی نیز در طرح مهارت آموزی و اشتغال روستایی با اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همراه خواهند شد.

وی تاکید کرد: برنامه اشتغال فراگیر سال گذشته با ۱۲ طرح به تصویب شورای عالی کار و ستاد اقتصاد مقاومتی رسید که ۲ مورد از این طرح ها در رابطه با اشتغال فارغ التحصیلان و مهارت آموزی کارکنان مشغول به کار بود.

نجفی اضافه کرد: برای اجرای این طرح، سامانه‌ای راه اندازی شد و فارغ التحصیلان در سایت ثبت نام کردند تا کارآفرینان نیروی انسانی مورد نیاز را جذب کنند.

وی در خاتمه ابراز کرد: این برنامه در کوتاه مدت نتیجه بخش است و تجربه کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه نیز در این زمینه موفق بوده است.

انتهای پیام/

بالاترین تعداد قراردادهای واگذاری زمین در شهرک های صنعتی در سال ۹۶ امضا شده است

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار