وعده دولت برای اتمام پروژه متروی تبریز

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اهمیت قطار شهری در تسهیل تردد در کلان شهر‌ها گفت: با وجود همه محدودیت‌های مالی قول می‌دهم مسایل مربوط به طرح قطار شهری تبریز را پیگیری کنم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در جمع خبرنگاران در تبریز، ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی قطار شهری تبریز به عنوان یک طرح عمرانی زیربنایی و مفید به حال مردم با قوت تمام پیش رود.

وی افزود: شخص رییس جمهوری و اعضای هیات دولت همواره به آذربایجان شرقی نظر ویژه‌ای دارند و دکتر روحانی توجه جدی به توسعه استان و معیشت مردم آن دارد تا برنامه‌های توسعه، عمران و آبادانی این استان در شان مردم فهیم آن باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری یادآور شد: در جریان سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی طرح‌های جدیدی در استان افتتاح می‌شود که بودجه چشمگیری برای اجرای آن‌ها اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که فداکاری و ایثارگری باشد، می‌توان همه مشکلات را پشت سر گذاشت.

وی گفت: امیدواریم نظام ما به پاس خون شهدا و ایثارگری رزمندگان بتواند همه توطئه‌های داخلی و خارجی را برطرف کند.

عملیات اجرایی قطار شهری تبریز از حدود ۱۵ سال قبل آغاز شده و در زمان حاضر ۱۲ کیلومتر از مسیر ۱۸ کیلومتری خط اول آن با صرف یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال بهره برداری است.

برای افتتاح ۶ کیلومتر باقی مانده خط اول قطار شهری تبریز نیز ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امید می‌رود این بخش نیز با تزریق به موقع اعتبارات از سوی دولت و شهرداری تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز نیز تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و این خط نیز ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

 

انتهای پیام/ش

هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان برای  اجرای خط دوم قطار شهری تبریز

برچسب ها: راه آهن ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار