دانشگاه خلیج فارس در قالب بورس دانشجوی خارجی می‌پذیرد

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این دانشگاه برای نخستین بار از مهرماه سال جاری بدون آزمون و از تنها طریق مصاحبه، در قالب 'بورس خلیج فارس' اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی می‌کند.

دانشگاه خلیج فارس در قالب بورس دانشجوی خارجی می‌پذیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید مصلح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کشور‌های هدف برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه بطور عمده همسایگان و بویژه عراق، افغانستان و لبنان هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، بورس خلیج فارس از فرصت مطالعاتی دانشجویان و محقحقان پسا دکترای خارجی در این دانشگاه حمایت می‌کند.

مصلح بیان کرد: دانشجویان جذب شده بطور عمده در رشته‌های فرهنگ، ادبیات و علوم انسانی به تحصیل می‌پردازند و با برنامه ریزی انجام شده بزودی دانشجویانی درحوزه‌های مزیتی دانشگاه نظیر دریا، نفت و گاز و انرژی نیز جذب خواهند شد.

مصلح ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه راه اندازی رشته ارتباطات تصویری در دستور کار دانشگاه خلیج فارس قرار گرفته و ۲ عضو هیات علمی نیز در این حوزه جذب شده‌اند در صورت راه اندازی این رشته تا مهرماه، دانشجویان خارجی می‌توانند در این رشته تحصیل کنند.

مصلح یادآور شد: در سال گذشته نیز دوره کوتاه مدت ایران شناسی در اواخر بهمن ماه با حضور شماری از دانشجویان گرجستانی در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

وی افزود: همچنین شماری از استادان و دانشجویان دانشگاه خلیج فارس و مونتان لئوبن اتریش بطور متقابل از ظرفیت‌های یکدیگر بازدید و تور‌هایی علمی در این زمینه برگزار کردند.

مصلح یادآور شد: توسعه روابط بین الملل از سیاست‌های دانشگاه خلیج فارس است که بجد آن را دنبال می‌کند.

وی در ارتباط با برگزاری برنامه‌های دانشگاه خلیج فارس در استان هرمزگان گفت: خلیج فارس مربوط به همه ایرانیان است و هر استان خود را موظف به برگزاری برنامه بزرگداشت روز ملی خلیج فارس می‌داند.

مصلح ادامه داد: در این بین سهم استان‌هایی که بیشترین مرز را با خلیج فارس دارند از سایر استان‌ها بیشتر است.

وی گفت: پیگیری‌هایی توسط مسئولان استان بوشهر در دست اجراست تا دبیری این مناسبت مهم بطور چرخشی در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان باشد.

مصلح تاکید کرد: برای پاسداشت روز ملی خلیج فارس تلاش‌های علمی و بین المللی بسیاری لازم است تا بطور ویژه از این هویت تاریخی دفاع شود.

وی یادآورشد: در این ارتباط رونمایی از بورس خلیج فارس با حضور برخی از مسئولان استانی و ملی در روز ملی خلیج فارس انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

دانشگاه خلیج فارس در قالب 'بورس خلیج فارس' اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.