کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر آمریکایی‌ها قدس را بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بشناسند، انتفاضه‌ای جدید شکل می‌گیرد.

///مصیب نعیمی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اعزام هیئت 250 نفره از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به قدس برای انتقال سفارت این کشور اظهار کرد: این فرآیند با توجه به تأثیرپذیری و تأثیرگذاری لابی صهیونیست در حاکمیت فعلی آمریکا صورت گرفته است.

وی افزود: بیت‌المقدس سال هاست در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد، همچنین شهرک‌سازی و تغییر ماهیت این شهر مهم، همواره جزو برنامه‌های اسرائیل بوده است.

نعیمی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند قدس را به ناحق به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بشناسند، تبعات و واکنش‌ها را شدیدتر کرده و می‌کنند، اما چیزی تغییر نمی‌کند، چرا که مبارزه ملت فلسطین قطعا با انتفاضه‌ای جدید همراه خواهد شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: با توجه به زمینه‌ای که در فلسطین ایجاد شده و همگرایی که افکار عمومی نسبت به مردم فلسطین دارند، اگر روزی این تغییر انجام شود، بدون جواب نخواهد ماند و مهم ترین پاسخ، واکنش جدی و سخت مردم خواهد بود.

وی تأکید کرد: اکنون جریان انتفاضه شروع شده است و انتفاضه جدیدی هم در راه خواهد بود. لذا آنچه تغییر می‌کند این است که افکار عمومی مجددا زنده می‌شود و هدف رژیم صهیونیستی بر این مبنا که می‌خواهد با تغییر ماهیت قدس، آن را به عنوان قلمرو همیشگی خود معرفی کند، محقق نخواهد شد.

نعیمی گفت: انتقال سفارت آمریکا به قدس، جرقه‌ای در ذهن فلسطینی‌ها، مسلمانان و مخالفان اشغالگری خواهند بود تا حرکت جدیدی برای بازپس‌گیری سرزمین اشغالی فراهم شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سیاسی ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار