سال گذشته؛

بیماران تالاسمی سیستان وبلوچستان ۶۲ هزار واحد گلبول قرمز مصرف کردند

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: بیماران تالاسمی این استان سال گذشته ۶۲ هزار واحد گلبول قرمز متراکم مصرف کردند

دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستاندر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بیماری تالاسمی در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نکردن رسمی بعضی ازدواج‌ها و انجام ندادن مشاوره قبل از ازدواج در میان برخی زوج‌ها و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشدی دارد.

وی افزود: هم اینک سه هزار و ۱۱۰ بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که از مراکز انتقال خون این استان خون دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به تالاسمی با توجه به سن و وزن خود یک تا ۲ واحد خون را بین ۲۰ تا ۲۵ روز دریافت می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان توصیه کرد؛ تمامی مردم این استان با توجه به بروز مشکلات فراوان و دردآور برای مبتلایان به این بیماری ضمن ثبت کردن ازدواج ها، آزمایشات لازم را قبل از پیوند زناشویی انجام دهند تا جامعه شاهد بروز این گونه مشکلات نباشد.

خسروی ادامه داد: این افراد همچنین می‌توانند با دادن آزمایش تشخیص قبل از تولد که همه امکانات آن در سیستان و بلوچستان فراهم است جنین‌های مبتلا به این بیماری را قبل از به دنیا آمدن سقط کنند.

وی با اشاره به اهمیت اهدای خون بیان کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری مردم سیستان و بلوچستان هستند و این درحالی است که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

انتهای پیام/گ

بیماران تالاسمی سیستان وبلوچستان

برچسب ها: خون ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار