کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اقدام ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس نوعی خودکشی است که هم اسرائیل را به دردسر می‌اندازد و هم منطقه را با بحران مواجه می‌کند.

////حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعزام هیئت 250 نفره از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به قدس برای انتقال سفارت این کشور اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد ترامپ هزینه‌های انجام این کار را پرداخت کرده و این اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه آمریکا در قدس نه تنها سفارت، بلکه یک قلعه نظامی خواهد ساخت زیرا هر لحظه امکان حمله به آن وجود دارد، افزود: ترامپ در عمل دست به ریسکی زده که ملت فلسطین آن را نمی‌پذیرد، لذا هر ساختمانی که به نام سفارت آمریکا در قدس اشغالی واقع شود، ممکن است مورد حمله موشکی و اشغال قرار بگیرد.

کنعانی مقدم اضافه کرد: به نظر می‌رسد ترامپ صورت‌حساب‌های این کار را از کشورهای عربی همچون عربستان و با فروش سلاح و تجهیزات دریافت می‌کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: اگر آمریکا سفارتش را به قدس منتقل کند، نمی‌توان نام سفارت بر آن گذاشت، بلکه آن یک دژ با گنبدی آهنین خواهد بود و کسانی که در آنجا مستقر می‌شوند از دژ محافظت می‌کنند و دیپلمات نیستند.

وی درخصوص پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس، تاکید کرد: اکنون انتفاضه مردم فلسطین وارد مرحله‌ جدیدی شده است و شاهد انتفاضه بازگشت هستیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه این انتفاضه ده‌ها هزار مجروح و شهید به همراه داشته است، تصریح کرد: در واقع این آتش زیر خاکستری است که هر لحظه احتمال دارد تبدیل به آتشفشان شود؛ در این صورت، از اسرائیل و آمریکا در منطقه چیزی باقی نمی‌ماند.

کنعانی مقدم گفت: به نظر می رسد اقدام ترامپ، نوعی خودکشی است که هم اسرائیل را به دردسر می‌اندازد و هم منطقه را با بحران مواجه می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
بايد در اولين روز افتتاحيه اين سفارت دويست موشك به ان محل شلليك شود ، تا براي ديگر كشور ها درس عبرت باشد
آخرین اخبار