کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: طرح مسئله انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، جنبه تبلیغاتی و روانی دارد.

انتقال سفارت آمریکا به قدس، یک مانور روانی و تبلیغاتی استمحمد ساجدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اعزام هیئت 250 نفره از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به قدس برای انتقال سفارت این کشور اظهار کرد: حدود دو هفته است تصمیماتی از سوی کاخ سفید در این باره اتخاذ می‌شود که جنبه تبلیغاتی و روانی دارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اکنون طرح این مسئله برای تقویت روحیه رهبران اسرائیل است، زیرا آنها در جریان های اخیر و بعد از حوادث سوریه، دچار ضعف شدند.

وی یادآور شد: جناح‌های افراطی جمهوری خواه در کاخ سفید به ترامپ فشار می‌آورند تا وعده‌های خود را پیگیری و عملیاتی کند به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا برای گریز از این مسئله نیازمند مانورهای روانی است.

ساجدی درباره پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس، تصریح کرد: زمانی که ترامپ شخصا دستور این کار را داد تنها موجی ایجاد شد و فکر نمی‌کنم هیچ یک از اعضای جامعه جهانی به تبعیت از آمریکا این کار را انجام دهند.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: فشارهای زیادی بر اسرائیل حاکم است و انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی فقط باعث انزوای بیشتر آنها در منطقه خواهد شد.

وی بیان کرد: اسرائیل برای حفظ و بقای خود در منطقه دست به دشمن تراشی جدید نمی‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار