معاون آموزش و پرورش اردبیل؛

جشن تکلیف 17 هزار دانش آموز مدارس استان اردبیل برگزار شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی استان اردبیل با حضور 17 هزار دانش آموز خبر داد.

مصطفی کافی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: در مراسم جشن تکلیف دانش آموزی که در تمام مناطق و نواحی 19 گانه استان اردبیل برگزار شد نزدیک به 9 هزار نفر از دانش آموزان دختر سوم ابتدایی و نزدیک به 8 هزار نفر از دانش آموزان  پسر پایه هشتم متوسطه اول شرکت داشتند.

وی افزود: تکلیف یعنی ماموریتی که خداوند به شما می دهد و شما در مرحله ای قرار گرفته اید که با خدا می توانید ارتباط برقرار کنید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: اگر این ماموریت را به کمک پدر و مادر خود به بهترین صورت انجام دادید، هم در دنیا و هم در آخرت بهشتی خواهید شد.

کافی گفت: وقتی شما به سن تکلیف می رسید، معنایش این است که این قابلیت را پیدا کرده اید که خدای بزرگ شما را مورد خطاب قرار داده و  احترام بگذارد.

وی با بیان اینکه جشن تکلیف در حقیقت جشن تشرف یک نوجوان به سوی خدا می باشد، اظهار داشت: باید این فرصت معنوی را قدر بدانیم تا در دنیا و آخرت خوشبخت باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اهمیت نماز خاطر نشان ساخت: بهترین راه ارتباط با خدا " نماز" است و شما باید از همین دوران آغاز تکلیف به نماز توجه کنید و از آن غافل نباشید.

به گفته کافی محتوای این مراسم حائز اهمیت است و هر چه قدر روح معنوی در ان باشد، اثرات مثبتی خواهد داشت.

وی در توصیه ای به اولیا دانش آموزان گفت: هدیه دادن به نوجوانان ، استفاده از لباس سفید برای چنین روزی بویژه مقنعه و چادر سفید برای دختران و نیز تهیه و تدارک مجموعه ای از وسایل رشد معنوی برای نوجوانان می تواند علاوه بر خاطره شیرین از این روز به یاد ماندنی، تاثیر بسیار خوبی در روحیه نوجوان بگذارد.

انتهای پیام/ح

جشن تکلیف دانش آموزان اردبیل برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.