لزوم رعایت نکات فنی در نصب پمپ آب

رئیس اتحادیه تأسیسات آب استان اصفهان گفت: با شروع فصل گرما مردم باید نکاتی را در زمینه نحوه استفاده از آب در نظر بگیرد که یکی از مهم‌ترین موارد، طریقه استفاده از پمپ‌هایی است که برای تقویت جریان ورودی آب استفاده می‌شود.

اصغر امیری شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در رابطه با محصولات تولید شده مربوط به صنف قطعات آب در داخل کشور و مقایسه آن با نمونه های خارجی اظهار کرد: کیفیت محصولات تولید شده این صنف از سطح مناسبی برخوردار است و توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

وی در همین زمینه افزود: بیشترین تقاضای مردم نیز برای خرید محصولات تولید شده داخل است و خرید کالای ایرانی نیز در اولویت قرار دارد.

رئیس اتحادیه صنف تأسیسات ساختمانی (آب) در استان اصفهان بیان داشت: با شروع فصل گرما مردم باید نکاتی را در زمینه نحوه استفاده از آب در نظر بگیرد که یکی از مهم‌ترین موارد، طریقه استفاده از پمپ‌هایی است که برای تقویت جریان ورودی آب استفاده می‌شود.

امیری در همین راستا اضافه کرد: برای استفاده از پمپ حتماً باید از تانکر آب برای ذخیره‌سازی آب بهره گرفته شود و در واقع پمپ بر سر راه تانکر آب قرار بگیرد و به طور مستقیم بر سر راه لوله قرار داده نشود.

وی تأکید کرد: منازلی که از پمپ استفاده می‌کنند حتماً مخزنی را برای ذخیره‌سازی آب تهیه کنند تا در هنگام استفاده از پمپ، به حقوق همسایه‌ها تجاوز نشود.

رئیس اتحادیه صنف تأسیسات ساختمانی (آب) در استان اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از پمپ نقشی در خرابی کنتورهای آب ندارد و هیچ آسیبی به این کنتورها وارد نمی‌کند.

امیری یادآور شد: به منظور بهره‌مندی همیشگی از نعمت آب باید توصیه‌هایی که در زمینه صرفه‌جویی آب می‌شود را جدی گرفت و از کارهایی نظیر شستن ماشین با آب شرب جدا خودداری کرد، همچنین نقش بانوان خانه‌دار نیز در استفاده بهینه از آب شرب تعیین کننده است و باید از رفتارهای وسواس گونه پرهیز شود.

وی در رابطه با مقیاس مناسب منبع بر اساس تعداد استفاده کننده از ذخیره آب، اذعان داشت: یک منبع هزار لیتری برای استفاده ۲۴ ساعته یک خانواده سه نفره کافی است.

رئیس اتحادیه صنف تأسیسات ساختمانی (آب) در استان اصفهان گفت: بهترین ساعت ذخیره‌سازی آب در منابع، شب هنگام است به این دلیل که در ساعات شب فشار آب شهر اضافه شده و همچنین مانع از افت فشار آب همسایه‌ها به دلیل ذخیره‌سازی آب خواهد شد.

امیری در رابطه با تغییرات قیمت مصالح مورد نیاز این صنف در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه افزایش نرخی برای محصولات و خدمات مربوط به این صنف در نظر گرفته نشده است.

رئیس اتحادیه صنف تأسیسات ساختمانی (آب) در استان اصفهان در پایان در رابطه با مهم‌ترین معضل فعالان این اتحادیه اظهار کرد: مباحث مربوط به دارایی مهم‌ترین چالش این روزهای فعالان این اتحادیه است که در واقع به دلیل هماهنگ نبودن دخل و خرج واحدهای فعال، پرداخت مالیات دشوار شده است. لذا مسؤولان برای برطرف کردن این معضل فراگیر، باید چاره اساسی بی اندیشند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.