درخواست «سازمان عفو بین‌الملل» از ترکیه برای توقف اخراج مهاجرین افغان

سازمان عفو بین الملل از ترکیه خواست روند اخراج مهاجرین افغانستانی را متوقف کند.

درخواست «سازمان عفو بین‌الملل» از ترکیه برای توقف اخراج مهاجرین افغانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان عفو بین الملل از دولت ترکیه خواست افغانستانی های بازداشت شده را که حدود ۲ هزار نفر هستند رها کرده و روند بازگرداندن آنها  به کشورشان را متوقف نماید.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که دولت ترکیه حدود ۲ هزار افغان را در یک کمپ در جنوب این کشور نگه داشته تا برای اخراج اجباری آنها تدابیری اتخاذ کند.

سازمان عفو بین‌الملل طی بیانیه ای گفت که ترکیه از آغاز ماه  آوریل، تقریباً ۷ هزار پناهجوی افغانستانی را به صورت اجباری اخراج کرده است.

به گفته سازمان عفو بین‌الملل مقام‌های ترکیه از افغان‌های مهاجر سندی گرفته که نشان می‌دهد آنها به‌ صورت داوطلبانه به افغانستان بر می‌گردند.

در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل آمده‌ است که این سند به زبان ترکی نوشته شده و افغانستانی‌هایی‌که  آن را امضا کرده‌اند، نمی‌دانستند که در آن چه نوشته شده‌است.

به نوشته مهر، سازمان عفو بین‌الملل از دولت ترکیه تقاضا کرد که افغانستانی های توقیف شده را فوراً رها کرده و روند برگشت آن‌ها را به کشورشان متوقف نماید.

وزارت مهاجرین افغانستان اعلام کرد که ترکیه به‌صورت یک جانبه به اخراج افغانستانی های پناهجو اقدام کرده و مقامات این وزارت در این رابطه در حال گفتگو با مقامات ترکیه هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی خوبه
آخرین اخبار