شورای شهر در هفته‌ای که گذشت؛

مشکلات ایجاد شده در طرح ترافیک جدید/ کشف جسد مومیایی در شهرری/ آغاز واگذاری کارت‌ بلیت رایگان یک ساله به خبرنگاران + نحوه دریافت

مهم‌ترین رویدادهای شورای شهر تهران را با یک کلیک مشاهده کنید.

بسته خبری شورای شهر///طرح ترافیک جدید مشکلات زیادی را به بار آ‌ورد/کشف جسد مومیایی در شهرری/آغاز واگذاری کارت‌ بلیت رایگان یک ساله به خبرنگاران + جزئیات نحوه دریافتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای اسلامی شهر تهران در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

تذکر اعطا به خودداری شهرداری منطقه 7 از تحویل خانه لرزاده

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای چهارم مبنی بر تبدیل خانه لرزاده به خانه معمار گفت: امروز بعد از یک سال شهرداری منطقه 7 از تحویل خانه خودداری می‌کند.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه شورای چهارم طرح الزام شهرداری برای تبدیل خانه هنرمندان دو به خانه معمار را تصویب کرده بود، اظهار کرد: بر این اساس شهرداری تهران مکلف شد ظرف سه ماه طرح تبدیل خانه لرزاده به خانه معمار را ارائه دهد و از ساخت‌ و ساز آن جلوگیری کند.

امنیت کشور مرهون جانفشانی پاسداران و ارتشی هاست

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: امنیت کشور مرهون جانفشانی پاسداران و ارتشی هاست.

رئیس شورای شهر تهران در آغاز پنجاه‌ و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وجود موضوع انتخاب شهردار جدید تهران در مباحث شورای شهر اظهار کرد: این موضوع نباید منشأ تخریب و بد اخلاقی قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه از همه می‌خواهم موضوع انتخاب شهردار را در فضایی سالم پیش ببرند،تصریح کرد: باید از هرگونه تخریب علیه کاندیداها پرهیز شود، زیرا تخریب و بد اخلاقی می‌تواند به چهره‌های اصلاحات و اعتدال آسیب جدی بزند.

شورای شهر با استعفای هاشمی مخالفت کرد

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران صبح روز دوم اردیبهشت در توئیتی‌ نوشت: «به دلیل اینکه خروج آقای هاشمی از شورا مستلزم استعفای ایشان است و استعفا باید از سوی شورا پذیرفته‌ شود به پیشنهاد خود ایشان، رأی‌گیری استمزاجی‌ انجام شد. نظر شورا اين بود كه هاشمی در شورا بماند و اعضای شورای شهر تهران  از این جهت با استعفای هاشمی از این شورا مخالفت کردند.»

گفتنی است؛ هاشمی پیش از تعطیلات نوروز و پس از اعلام استعفای شهردار تهران اعلام کرد که من دوست ندارم شهردار شوم.

طرح ترافیک جدید مشکلات زیادی را به بار آ‌ورد

افشین حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پورسیدآقایی همواره مخالف نظرات کارشناسی است، گفت: طرح ترافیک جدید مشکلات زیادی را به بار آورد.

این در حالی است که هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران به عنوان موافق این طرح گفت: باید این طرح را جدی بگیریم، چراکه می‌تواند در تبیین و اولویت‌بندی هزینه‌ها در پروژه‌های گره‌های ترافیکی موثر باشد.

وی با اشاره به هزینه چند هزار میلیارد تومانی که برای ساخت پل صدر صرف شد، گفت: چند پروژه ترافیکی دیگر در هنگام ساخت پل صدر رها شد، در حال حاضر نیز برای ساخت کنار گذری بودجه مالی زیادی مصرف می‌شود که می‌توان با همان پول چند پروژه را پیش برد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هیچ کس پاسخگوی این نیست که ساخت تونل نیایش اولویت داشت یا خیر. معاونت فنی و عمرانی نگاهش به پروژه‌ها کلان و پرحجم است. در این بین معاونت حمل و نقل و ترافیک باید نگاهی ترافیکی به پروژه‌ها داشته باشد.

سالاری شرط شهردار شدن هاشمی را اعلام کرد

محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر 7 کاندیدایی که بالا می‌آیند با حاکمیت تعامل نداشته باشند، آن وقت شهردار شدن هاشمی اشکال ندارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه من به عنوان مخالف هاشمی برای شهردار نشدن او رای داده‌ام، تصریح کرد: من در برگه رای خود نوشتم دوست نداریم رئیس شورا شهردار شود، زیرا انسجام شورا اهمیت بالایی دارد.

ساری با بیان اینکه کارنامه هاشمی به لحاظ انسجامی خوب بوده است، گفت: حضور هاشمی به عنوان رئیس شورا می‌تواند موثر باشد و نتیجه آن پیشرفت تهران خواهد بود.

کشف جسد مومیایی در شهرری

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران از کشف مومیایی در اطراف حرم شاه عبدالعظیم (ع) خبر داد و گفت:‌ احتمالاً این مومیایی جنازه رضا شاه باشد.

وی با اشاره به توقف حفاری پس از کشف جسد مومیایی شده، افزود: احتمال دارد که جسد مومیایی جنازه پهلوی اول باشد، چراکه در گذشته شایعه شده بود که جنازه رضاشاه مومیایی و در تهران دفن شده است.

خلیل‌آبادی، با بیان اینکه جنازه مومیایی شده از جنبه میراثی و تاریخی ارزشمند است، گفت: منتظر نظر نهایی کارشناسان DNA هستیم.

برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران بار ترافیکی سنگینی دارد

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب مانند خودرو را در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر تهران غیرقانونی و ممنوع اعلام کرد.

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در شهر تهران و ایجاد ترافیک در شهر اظهار کرد: طی سال‌های گذشته نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار نمی‌شد، زیرا متولیان امر معتقد بودند نمایشگاه بین‌المللی تهران قادر نیست بار ترافیکی ناشی از حضور خیل عظیم مردم را مدیریت کند.

هاشمی رفسنجانی بیان کرد: به همین دلیل در شورای شهر دوم برای کنترل ترافیک‌های طولانی مدت، قانونی تصویب شد که به موجب آن برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محدوده ترافیکی پایتخت ممنوع اعلام شد.

7 نامزد نهایی شهرداری تهران اعلام شدند + سوابق

اعضای شورای شهر اسامی ۷ نفر از افراد پیشنهادی خود برای تصدی شهرداری تهران را معرفی کردند.

طی رأی گیری مخفیانه که صبح امروز در صحن شورای شهر تهران صورت گرفت، اعضای شورای شهر اسامی 7 نفر از افراد پیشنهادی خود برای تصدی شهرداری تهران را اعلام کرده‌اند.

اسامی این 7 نفر عبارت است از: سیدمحمدعلی افشانی، محمد ابراهیم انصاری لاری، محمود حجتی، سمیع الله حسینی مکارم، فیروز حناچی و حجت الله میرزایی.

ادامه حضور ایران در عراق و سوریه به کسی ربط ندارد

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران گفت: چطور می‌شود همه دنیا در عراق و سوریه باشند و ایران با وجود هم‌پیمانی استراتژیک از این دو کشور خارج شود؟

با اشاره به درخواست دولت‌های غربی مبنی‌بر خروج ایران از سوریه و عراق، گفت: آن‌ها ابتدا باید خودشان به این خواسته عمل کنند و اگر آن‌ها از عراق و سوریه خارج شدند، ما هم خارج می‌شویم.

آغاز واگذاری کارت‌ بلیت رایگان یک ساله به خبرنگاران + جزئیات نحوه دریافت

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر تهران نحوه دریافت کارت‌ بلیت رایگان یک ساله برای خبرنگاران را تشریح کرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر تهران اظهار کرد: خبرنگارانی که از سهیمه طرح ترافیک استفاده نمی‌کنند، می‌توانند از کارت‌ بلیت رایگان یک ساله استفاده کنند.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در خصوص سازوکار واگذاری این نوع کارت‌ها به خبرنگاران متقاضی، گفت: رسانه‌ها باید برای خبرنگاران متقاضی یک معرفی‌نامه اشتغال به کار صادر کنند و خبرنگاران نیز به صورت حضوری به معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران مراجعه کنند و این معاونت نسبت به درخواست و ارائه کارت‌ بلیت رایگان یک‌ ساله برای آن‌ها اقدام می‌کند.

علیخانی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند با دریافت این کارت یک سال تمام به صورت رایگان از خدمات اتوبوس و مترو استفاده کنند، گفت: هیچگونه محدودیتی در دفعات استفاده از این کارت وجود ندارد. برخلاف ثبت‌نام طرح ترافیک، نحوه دریافت این کارت اینترنتی نیست و متقاضیان باید مراجعه حضوری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار