یخبندان بهاره کشاورزان را داغدار کرد/ خسارت ۳۸۰ میلیارد تومانی سرمازدگی به بخش کشاورزی

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت:بر اساس آخرین برآورد‌ها تا کنون ۳۸۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حسینی معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه  در جمع دست اندرکاران و نمایندگان تشکلهای بخش کشاورزی آذربایجان غربی به خسارتهای سرمازدگی اخیر در استان اشاره کرد و گفت : بر اساس آخرین برآوردها تا کنون 380 میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت وارد شده است که با تکمیل ارزیابی ها این رقم افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: خسارت دیدگان بخش کشاورزی کسانی هستند که تنها درآمدشان از این بخش است و این مسئله لزوم حمایت همه جانبه و جامعیت بیمه محصولات کشاورزان را بیش از پیش نمایان می کند و متولیان بخش کشاورزی استان باید برای سال آینده نسبت به این موضوع با برنامه ریزی جامع تری وارد عمل شوند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی در خصوص سیاستهای کلان مدیریت استان در خصوص رفع موانع تولید و حمایت از تولید کالای ایرانی نیز تصریح کرد و گفت:ما عزم خود را با تمام توان برای حل مشکلات بخش تولید جزم کرده ایم و از تولید کنندگان و سرمایه گذاران واحد های تولیدی و صنعتی درخواستد میکنیم برای حل مشکلات واحدهای خود با ما در ارتباط باشند.

 داهیم مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی هم در این جلسه در خصوص کنترل بیماریهای دام و طیور در استان گزارشی ارائه کرد و کفت :در آذربایجان غربی چیزی به نام انفجار بیماری و همه گیر شدن بیماریها در بخش دام و طیور وجود ندارد و استان از نظر کنترل بیماریهای مختلقی همچون آنفولانزای مرغی نیوکاسل، بونشیت و دیگر بیماریهای دام و طیور در وضعیت نرمال قرار دارد.

قریشی معاون بهبود تولیدات دامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت واحدهای تولید گوشت قرمز و گوشت سفید ارائه کرد و گفت تا کنون 95 درصد واحدهای مرغ مادر و نزدیک به 40 درصد مرغداریهای گوشتی استان بهینه سازی شده اند و از نظر تولیدات گوشت در وضعیت قابل قبولی قرار داریم .

در این جلسه مدیران تشکلها و گروههای تولید کننده دام و طیور و محصولات باغی به همراه صادر کنندگان این محصولات مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/م

وارد آمدن خسارت 380 میلیارد تومانی سرمازدگی به بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.