زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تقویت شرکت‌های فناور رمز تحقق شعار سال

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم‌ترین برنامه‌های پارک علم و فناوری برای حرکت در مسیر تحقق شعار سال است.

تقویت شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای شعار سالعباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نظر دارد برای تحقق شعار سال باتوجه به شعارسال، اسلوب و شاکله دانش دانشجویان را به کسب و کار سوق دهد تا  در نهایت  این جریان به تولید ثروت منجر شود.

وی با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل آن‌ها به شرکت‌های تولیدکننده از مهم‌ترین برنامه‌های پارک علم و فناوری  دانشگاه تهران برای حرکت در مسیر تحقق شعار سال است.

زارعی اظهار کرد: قصد داریم توانایی‌های دانشجوها را به ثروت تبدیل کنیم تا  بتوانیم چرخ صنعت کشور را فعال کنیم و به اقتصاد کمک کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اضافه کرد: برای تجاری کردن ایده دانشجویان برنامه‌های متفاوتی داریم؛ شناخت ایده، پردازش ایده توسط دانشجویان و در نهایت سرمایه گذاری برای صنعتی شدن و تجاری سازی محصول نمونه‌ای ازهمین برنامه‌هاست.

وظیفه پارک‌ علم و فناوری جهت دهی به شرکت‌های دانش بنیان است

وی بهترین راه حل برای تحقق این امر را حمایت مسئولان از پارک های علم و فناوری دانست و تصریح کرد: ازآن جا که وظیفه این پارک‌ها جهت دهی به شرکت‌های دانش بنیان است و مسیر رشد این شرکت‌ها منحصرا در پارک‌ها تعیین می‌شود، بنابراین انتظار می رود حمایت دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های موظف به اجرای قوانین حمایتی نسبت به پارک‌ها بیش از گذشته شود.

زارعی افزود: خوشبختانه دانشگاه تهران سابقه خوبی در اجرای طرح‌های پژوهشی دارد اما برای اجرای طرح توسعه باید سایر نهادها به دانشگاه کمک کنند و در حال حاضر یکی از برنامه‌های دانشگاه تهران برای تحقق شعار سال ، توسعه پارک علم و فناوری و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار