باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کمبود ۷ هزار معلم برای سال تحصیلی آینده/ ۸۵۰ نیروی جدید وارد مدارس پایتخت می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش تهران از کمبود حدود 7 هزار نیروی انسانی در تمامی مقاطع تحصیلی طی مهرماه سال جاری خبر داد.

کمبود 7 هزار معلم در سال تحصیلی آینده/ 850 نیروی جدید وارد مدارس پایتخت می‌شوندعباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استقرار پایه دوازدهم و چالش نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: باتوجه به درصد بالای بازنشستگی نیروها که بیش از 4 هزار و 800 معلم را شامل می‌شود استقرار پایه دوازدهم نیازمند توجه ویژه‌ای در تأمین نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با ردیف‌های استخدامی جدید انتقالی از سایر شهرها، بکارگیری نیروهای حق‌التدریس شاغل و آزاد همچنین به تعویق انداختن بازنشستگی نیروهای در آستانه بازنشستگی بتوانیم مشکل نیروی انسانی را در پایتخت برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران درباره تعداد نیروی موردنیاز برای سال تحصیلی آینده در پایه‌های مختلف، اظهار کرد: با فرض آنکه تمامی نیروهای در آستانه بازنشستگی، بازنشست شوند؛ در همه پایه‌ها حدود 7 هزار کمبود نیرو خواهیم داشت و اعلام نیاز ما برابر با همین تعداد نیرو برای مهر 97 است اما با توجه به شرایط موجود در آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید 850 نیرو به ما اختصاص داده می‌شوند.

تخصیص منابع برای ارتقای سطح هنرستان‌ها 

باقری درباره تجویز هنرستان‌ها در سال تحصیلی جدید، باتوجه به 3 ساله شدن این شاخه تحصیلی، گفت: باتوجه به افزایش یک پایه به هنرستان‌ها، نیازمند افزایش منابع برای تامین کسری‌های هنرستان‌ها در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات هستیم که البته در بودجه 97 منابعی برای ارتقاء سطح هنرستان‌ها درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: بودجه استان‌های آموزش و پرورش به شکل ملی است و هنوز تامین اعتبار برای سال تحصیلی آینده مشخص نشده است اما سعی داریم منابع داخلی و استانی برای تجهیز هنرستان‌ها و ارتقاء سطح تحصیلی این فضاها در سال تحصیلی جدید در نظر بگیریم.

گفتنی است؛ استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۸۷-۹۸ با چالش نیروی انسانی مواجه است و پیش از این سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش از کمبود ۳۰هزار نیرو برای این پایه تحصیلی و کمبود ۸۴هزار معلم در تمامی پایه های تحصیلی خبر داده بود و در این خصوص نامه ای برای کمک به بهبود شرایط به معاون اول رئیس جمهوری مکاتبه کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۹:۴۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
سلام
لطفا کمی از وقت برنامتون رو به تحصیلکرده هایی اختصاص بدید که امسال در آزمون استخدام اموزش و پرورش شرکت کردن و با کسب نمرات خوب دعوت به مصاحبه شدن
متاسفانه علی رغم نیاز آموزش پرورش به معلم ولی پذیرش در بیشتر رشته محل ها فقط1 وبه ندرت2نفر بود
به همین دلیل تعداد زیادی از قبول شده های مرحله اول در مرحله دوم پذیرفته نشدن.
لطفا صدای ما رو به گوش وزیر محترم آموزش پرورش برسونید و بگید حالا که نیرو کمه ظرفیت پذیرش رو افزایش بدن و بقیه بچه هایی رو که دعوت به مصاحبه شدن رو هم استخدام کنن
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا توسلی
۰۳:۳۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
واقعاً چه کسی باید پاسخگوی این فاجعه در نظام آموزشی باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
جذب معلم حق التدریس از بین فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه ها با معدل حداقل 16