مدیر عامل سازمان بنادر مطرح کرد:

اتصال گیلان و بنادر آن به راه آهن فرصتی مناسب جهت حمل و نقل چند وجهی

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: اتصال گیلان و بنادر آن به راه آهن، فرصتی مناسب جهت حمل و نقل چند وجهی را برای بندر انزلی فراهم می‌کند.

اتصال گیلان و بنادر آن به راه آهن فرصتی مناسب جهت حمل و نقل چند وجهی به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در حاشیه مراسم بهره‌برداری از چند پروژه در بندرانزلی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتصال گیلان و بنادر آن به خط راه آهن فرصت خوبی است که امکان حمل و نقل چند وجهی را برای بندرانزلی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در سال حمایت از کالای ایرانی دو فروند شناور در کارگاه‌های شناورسازی داخلی تولید شدند و امروز در بندرانزلی به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: یکی از این شناورها، کاربری پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط‌زیستی دریایی را دارد که از جمله شناور‌های تخصصی بسیار پیشرفته و مجهز برای مقابله با آلودگی دریا است.

وی با اشاره به این‌که این شناور دارای مخزنی برای نگهداری آلاینده‌های سطح دریاست، تصریح کرد: هم‌چنین این شناور مجهز به بوم برای محصور کردن لکه‌های نفتی و در نهایت قابلیت جمع‌آوری این لکه‌ها از سطح آب است.

راستاد گفت: با توجه به حساسیت محیط‌زیستی دریای خزر، این تجهیزات در راستای عضویت جمهوری اسلامی در کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط با محیط‌زیست دریایی بسیار موثر است.

وی ادامه داد: شناور چند منظوره دیگری نیز به بهره‌برداری رسید که به پهلودهی و جداسازی شناور‌ها و کشتی‌هایی که وارد بندر می‌شوند، کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: این شناور هم‌چنین برای جابجایی و کمک‌رسانی و انتقال تجهیزات کمک ناوبری نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به این‌که در مجموع برای این دو شناور مبلغی بالغ بر ۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: در بندر آستارا نیز دو فروند شناور لایروب و یدک‌کش با ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است که کمک قابل توجهی به بهبود فعالیت‌های بندری و دریایی در این بندر خواهد کرد.

راستاد افزود: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عملیات اجرایی پایانه غلات با سرمایه‌ای بیش از ۱۸ میلیون یورویی نیز در بندر آستارا آغاز شده است.

وی با تأکید بر این‌که باید در دریای خزر بیشترین سهم ممکن از حمل و نقل دریایی را به سمت بنادر خودمان جذب کنیم، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات گسترده‌ای را برای ایجاد ظرفیت در بنادر شمالی انجام داده که هم‌اکنون ۳۰ میلیون تن ظرفیت بنادرمان در حاشیه دریای خزر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: سازمان بنادر و دریانوردی باید برنامه‌های حمایتی و تخفیفات قابل توجهی را برای تشویق صادرکنندگان که کالا‌های خود را طریق بنادر کشور به کشور‌های حاشیه خزر صادر می‌کنند، در نظر بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، شاهد شرایط بهتر و مناسب‌تری در بنادر شمالی کشور باشیم.

انتهای پیام/ی

بهره‌برداری از چند پروژه در بندرانزلی با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.