بیش از ۲ هزار هنرمند فارسی موفق به دریافت کارت شناسائی شدند

معاون صنایع دستی استان فارس گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از هنرمندان استان، کارت شناسائی دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدرعلی زاهدیان نژاد معاون صنایع دستی استان فارس اظهار کرد: در سال گذشته با برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمون حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از هنرمندان استان موفق به دریافت کارت شناسائی در رشته‌های مختلف صنایع دستی شدند.

وی اظهار کرد: در این آزمون‌ها تعداد ۶۸۴ نفر از شیراز و یک هزار و ۴۶۰ نفر از شهرستان‌های داراب، آباده، قیرو کارزین، لامرد، نورآباد، فسا، ده بید، لارستان، استهبان، زرین دشت، پاسارگاد، بوانات، مرودشت، مهر و نی ریز شرکت کردند.

این مقام مسئول افزود: این آزمون‌ها به صورت فصلی برگزار و شامل رشته‌هایی از جمله گلیم بافی، زیورآلات سنتی، منبت چوب، معرق چوب، خراطی چوب، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، قلاب بافی، بافتنی سنتی، سفالگری، کاشی، ساخت ساز‌های سنتی، گره چینی، نگارگری، تذهیب، رودوزی سنتی، رفوگری، پیکرتراشی چوب، سراجی سنتی، قلمزنی، حجاری سنتی، خوس بافی بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری این آزمون‌ها ضمن ترغیب جوانان و هنرمندان به یادگیری صنایع دستی و فراهم کردن زمینه اشتغال آن ها، موجب احیا و توسعه رشته‌های هنری و بسترسازی مناسب در زمینه تولید صنایع‌دستی می‌شود.

زاهدیان نژاد بیان کرد: امسال نیز آزمون‌های صنایع دستی در شیراز و همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و به اطلاع همه علاقمندان به صنایع دستی می‌رساند برای ثبت نام در این دوره‌های آموزشی و همچنین شرکت در آزمون، به نمایندگی‌های این اداره کل در شیراز و شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن

هنرمندان فارس موفق به دریافت کارت شناسایی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار