تحصیل نزدیک به 50 درصد جامعه دانشجویی دانشگاه اصفهان در بخش تحصیلات تکمیلی

معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان، شمار دانشجویان این دانشگاه را 14 هزار نفر اعلام کرد و گفت: نزدیک به 50 درصد دانشجویان به تحصیلات تکمیلی اهمیت داده و در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،یوسف شاقول امروز در نشستی مطبوعاتی، ضمن گرامیداشت سالگرد شهید مطهری و روز معلم گفت: وزارت خانه با نامگذاری این ایام تحت عنوان دهه سرآمدی آموزش؛ به دنبال جلب نظر جامعه در حوزه های آموزشی است که از مهمترین رسالت های دانشگاه نیز به شمار می رود.

وی هدف از برگزاری این نشست را پیگیری مسائل مربوط به آموزش در دانشگاه، تعامل و ایجاد پیوند میان آموزش و پژوهش، ارتقای شیوه آموزشی در دانشگاه و تعامل میان استاد و دانشجو و آوردن آموزش به سطح جامعه عنوان کرد و افزود: 56 گروه آموزشی در دانشگاه وجود دارد که به نوعی هسته اصلی و بنیادین آموزشی دانشگاه محسوب می شود.

معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با اشاره به قدمت هفتاد ساله دانشگاه اصفهان افزود: این دانشگاه از قدیمی ترین و با سابقه ترین دانشگاه های کشور محسوب می‌شود و دارای 13 دانشکده با 650 عضو هیئت علمی؛ متشکل از 323 استادیار، 11 مربی و بیش از 40 درصد دانش یار است.

شاقول آمار دانشجویان این دانشگاه را 14 هزار نفرعنوان و تصریح کرد: هفت هزار و پانصد دانشجوی کارشناسی، چهار هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دو هزار و 400 دانشجوی دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: 373 کد رشته محل در این دانشگاه فعال است که از این آمار 71 رشته به کارشناسی، 173 رشته به کارشناسی ارشد و 119 رشته به دکتری و تحصیلات تکمیلی اختصاص دارد.

معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با تأکید بر لزوم توجه به ارتقای کیفیت و استاندارد سازی در حوزه آموزشی دانشگاه عنوان کرد: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی بسیار سخت تر از افرادی است که تحصیلات دانشگاهی ندارند، بنابراین دانشگاه های بزرگ می بایست اهتمام خود را بر روی ارتقای کیفیت گذاشته تا با افزایش توانمندی های دانش آموختگان در راستای فرصت سازی جهت اشتغال گام بردارند.

شاقول، اساتید را مهمترین مؤلفه های آموزشی برشمرد و گفت: توانمند سازی اساتید دانشگاهی نقش مؤثری در تربیت دانش آموختگان توانمند دارد، از این رو در راستای دانش افزایی مستمر هیئت علمی، بسته های آموزشی و مجموعه سطح بندی، ارزشیابی اساتید متناسب با شرایط روز و ارزیابی عملکرد علمی اجرایی اعضای هیئت علمی از سوی مرکز آموزشی دانشگاه تدارک دیده شده است تا از این طریق به ارتقای رتبه آنها کمک شود.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز صلاحیت های تدریس هیئت علمی تحت عنوان TDC ، ادامه داد: تهیه جدولی از فعالیت های شاخص آموزشی، انجام فعالیت های آموزشی مشترک با دانشگاه های معتبر دنیا و حضور مؤثر اعضای هیئت علمی در فضای گروه و دانشکده با هدف ارتقای توانمندی اعضای هیئت علمی بیش از پیش دنبال و پیگیری می شود.

معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان همچنین انتخاب رشته خردمندانه از سوی داوطلبان کنکور سراسری و تدوین شیوه نامه دستیار آموزشی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی را از جمله مؤلفه های ارتقای آموزشی این دانشگاه عنوان کرد.

وی اذعان کرد: با توجه به نقش مؤثر زیر ساخت ها، فرآیندها و آئین نامه ها در رشد کیفیت آموزشی، کمیته ارزشیابی و تضمین کیفیت، کمیته استاندارد سازی فضا و تجهیزات آموزشی و تدوین شیوه نامه درس کارورزی، فرآیند اصلاح برنامه درسی و راه اندازی رشته های کاربردی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شاقول در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه اصفهان مجوز بورس و امکان حمایت مالی از دانشجویان خارجی  با رتبه های بالا را فراهم کرده و با اجرای دوره های مشترک با دانشگاه های خارجی جزو پایگاه هایی به شمار می رود که میزبان 37 دانش آموخته از دانشگاه های معتبر خارجی بوده و فعالیت های این دانشجویان را متمرکزکرده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.