مراسم شام سالانه کاخ سفید؛ از مسخره کردن ترامپ به سبب رسوایی‌هایش تا انتقاد از ایوانکا+ تصاویر

مراسم ضیافت شام سالانه کاخ سفید برای اصحاب رسانه شب گذشته به صحنه انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا و نزدیکانش به علت رفتار‌های جنجال آن‌ها تبدیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، مراسم ضیافت شام سالانه کاخ سفید برای خبرنگاران و اصحاب رسانه سال 2018، شب گذشته با حضور چهره های مطرح خبری و هنری برگزار شد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، که یکی از منتقدان اصلی رسانه های این کشور است، برای دومین سال پیاپی از شرکت در این مراسم خودداری کرد.

میشل وُلف، کمدین آمریکایی و یکی از چهره های تاثیرگذار در شام خبرنگاران کاخ سفید، به شدت از ترامپ که غایب بود، انتقاد کرد  و در حالی که در فاصله چند متری از سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید قرار داشت، دستیاران رئیس جمهور آمریکا را دست انداخت.

مراسم شام خبرنگاران در کاخ سفید/

وُلف در بخشی از اظهاراتش که توجه حضار را به شدت جلب کرده بود با زبان طنز و طعنه‌آمیز به موضوع همکاری ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و گفت:  این نوعی دیوانگی است که باور کنیم ستاد ترامپ  با روسیه ارتباط داشته است در حالی که ستاد هیلاری حتی با میشیگان نیز در تماس نبوده است!

او سپس بحث ثروت و نژادپرستی را پیش کشید  و در اظهاراتی کنایه آمیز ترامپ را به حمایت از ملی‌گرایان نژادپرست متهم کرد.

پس از آن، وُلف هجمه انتقادات طنز آلود خود را متوجه «سارا هاکبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید، که در فاصل چند متری او نشسته بود، کرد. او گفت:  من هیچگاه نمی‌دانم که شما را چه صدا کنم. سارا سندرز، سارا هاکبی سندررز؟

مراسم شام خبرنگاران در کاخ سفید/

او در ادامه با اشاره به طفره رفتن‌های سندرز در پاسخ به خبرنگاران در نشست‌های خبری خود گفت: سارا بسیار مجرب است. او حقایق را می سوزاند و سپس از خاکستر آن (اخبار نه چندان صحیح) استفاده می کند. البته شاید این دروغ باشد که احتمالا هست!

این کمدین آمریکایی سپس به شوخی با شبکه سی ان ان پرداخت و خطاب به مسئولان آن گفت: شما اخبار فوری را خیلی دوست دارید و به خوبی از عهده آن بر آمدید. مفیدترین اطلاعات سی ان ان زمانی بود که آنتونی بوردین (آشپز و مجری برنامه های سرگرمی شبکه سی ان ان) به من گفت که کجا نودل بخورم!

شوخی های وُلف با شبکه سی ان ان در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ بارها این شبکه را به انتشار اخبار جعلی متهم کرده است.  

ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا نیز از موج انتقادات وُلف در امان نماند. ولف با اشاره به ادعا‌ها درباره حمایت دختر ترامپ از زنان گفت:  ایوانکا یک مدافع حقوق زنان است که هیچ کار مفیدی برای آنها انجام نمی دهد تا رضایتشان را جلب کند! حدس می زنم او نیز مانند پدرش است. (اشاره غیرمستقیم به اظهارات زن‌ستیزانه ترامپ پیش از انتخابات)

این کمدین آمریکایی در بخشی از اظهاراتش به مجموعه ای از روابط غیراخلاقی ترامپ و ارتباط او با بازیگر فیلمهای مستهجن پرداخت که موجب طنین زمزمه حضار در این مراسم شد.

مراسم شام خبرنگاران در کاخ سفید/

شان اسپایسر، دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید که در این مراسم حضور داشت، آن را  یک «فضاحت» توصیف کرد. پیتر بیکر و مگی هابرمن، خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز نیز آن را نوعی رسوایی دانستند.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات میشل وُلف  با انتشار توئیتی نوشت: مراسم شام خبرنگاران در کاخ سفید در سال گذشته یک «شکست» بود. اما مراسم امسال یک «شرم» بود برای هرکسی که در آن شرکت کرد.

انتهای پیام/

برگزاری مراسم شام سالانه کاخ سفید بدون حضور ترامپ+ تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار