دانستنی‌های علمی؛

تغییر ظاهری ناخن‌ها را جدی بگیرید/ ویتامینی فوق‌العاده برای پوست/ خوارکی‌های دردسرساز در تابستان/ نوشیدنی مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان

با شروع فصول گرم سال بسیاری از افراد با خشکی پوست مواجه می‌شوند که ویتامین E می‌تواند خشکی پوست سر و مو‌ها را تا حدود زیادی بر طرف کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اثر ویتامین E  روی پوست 

ویتامین‌ E یکی از مواد پرکاربرد در تولید محصولات آرایشی است، زیرا می‌تواند به عنوان تثبیت کننده طبیعی این محصولات باشد  و عمر مفید آن‌ها را افزایش دهد.

اما مهم‌تر از موارد فوق، نمی‌توان از تاثیر این ویتامین بر سلامت پوست چشم پوشی کرد، این ویتامین در کنار ویتامین C دو محافظ فوق العاده پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید بوده و مانع از خشکی پوست می‌شوند.

همچنین ویتامین‌ E می‌تواند خشکی پوست سر و مو‌ها را تا حدود زیادی بر طرف کند؛ با شروع فصول گرم سال بسیاری از افراد با خشکی پوست مواجه می‌شوند، مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین می‌تواند در حل این مشکل راهگشا باشد. 

ویتامین مفید برای پوست/ خطرات مواد غذایی پرچرب صنعتی/  نوشیدنی مناسب برای ورزش/ این خوراکی ها را در تابستان نخورید

خطر روغن کانولا در مواد غذایی صنعتی

به اعتقاد متخصصان علوم تغذیه، بسیاری از محصولات غذایی فرآوری شده حاوی چربی بالا نظیر سس مایونز و چیپس برای سلامتی افراد مضر هستند، اما چرا این متخصصان چنین عقیده‌ای دارند؟.

یکی از دلایل ناسالم بودن مواد غذایی به اصطلاح کارخانه‌ای، استفاده از روغن کانولا در تولید این محصولات است؛ اگر چه مصرف این روغن به شکل طبیعی به دلیل دارا بودن اسید‌های چرب امگا ۳ برای بدن مفید است، انجام اصلاحات ژنتیکی و فرآوری روی این روغن، نه تنها کیفیت آن‌ را کاهش می‌دهد بلکه  مصرف آن  برای سلامتی هم مضر است.

انجام اصلاحات ژنتیکی روی این روغن، میزان اسید اولئیک آن را به شدت افزایش می‌دهد، افزایش سطح این اسید در بدن منجر به بروز مشکلاتی همچون اختلال در سیستم ایمنی بدن، اختلال در عملکرد پلاکت خون، کند شدن آهنگ رشد، افزایش احتمال ابتلا به برخی سرطان‌ها و بروز واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

ویتامین مفید برای پوست/ خطرات مواد غذایی پرچرب صنعتی/  نوشیدنی مناسب برای ورزش/ این خوراکی ها را در تابستان نخورید

خواص فوق العاده دوغ کفیر

احتمالاً تاکنون نام دوغ کفیر را شنیده اید، دلیل نام گذاری این نوشیدنی، استفاده از نوعی قارچ به نام کفیر در تولید آن است.

این دوغ بر خلاف بسیاری از دوغ‌ها که از ماست تولید می‌شود، حاصل ترکیب شیر و قارچ کفیر است، در حقیقت فعالیت‌های تخمیری قارچ کفیر در شیر موجب تولید این دوغ می‌شود.

دوغ کفیر ارزش غذایی بالایی دارد، این نوشیدنی در افزایش استحکام و جلوگیری از پوکی استخوان فوق العاده موثر بوده و می‌تواند التهاب مجاری تنفسی و آسم را تا حدود زیادی کاهش دهد؛ این نوشیدنی یک ب کمپلکس طبیعی است که ویتامین‌های گروه ب را در خود جای داده است، اسید لاکتیک که برای انجام فعالیت‌های بدنی ضروری است در این نوشیدنی یافت می‌شود.

اثر منفی هوای گرم بر روی عسل 

اگرچه مصرف بسیاری از مواد غذایی برای سلامتی بدن مفید و ضروری است، با نزدیک شدن به فصل تابستان استفاده از این مواد چندان توصیه نمی‌شود.

سیر یکی از این مواد غذایی است، این خوراکی ضد سرطان و مملو از آنتی بیوتیک‌های طبیعی در هوای گرم هستند که موجب برهم خوردن تعادل دمایی بدن می‌شود؛ همچنین می‌تواند حساسیت‌های پوستی را هم افزایش دهد.

مصرف عسل را هم بهتر است در تابستان کاهش دهید، هوای گرم می‌تواند خواص فوق العاده عسل را از بین برده و آن را به یک خوراکی سمی تبدیل کند که خطر مشکلات عصبی و اختلالات ایمنی را افزایش می‌دهد؛ توصیه می‌شود در فصل تابستان از مصرف ماست ترش هم پرهیز کنید، چرا که اسید بالای آن در هوای گرم عوارضی را برای سیستم گوارشی انسان به همراه خواهد داشت.

ویتامین مفید برای پوست/ خطرات مواد غذایی پرچرب صنعتی/  نوشیدنی مناسب برای ورزش/ این خوراکی ها را در تابستان نخورید

تغییر ظاهری  ناخن‌ها را جدی بگیرید 

به وجود آمدن برخی تغییرات ظاهری در بدن انسان می‌تواند نشان دهنده مشکلاتی در سلامتی فرد باشد.

شکل ناخن‌ها یکی از این تغییرات ظاهری است، رنگ پریدگی ناخن‌ها یا تورفتگی سطح ناخن ممکن است به دلیل کم خونی ناشی از فقر آهن باشد، همچنین اگر ناخن شما به راحتی می‌شکند احتمالا بدنتان به کم آبی دچار شده است.

پزشکان بروز لکه‌های سفید بر روی ناخن‌ها را هم یکی از علائم ابتلا به دیابت می‌دانند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار