بررسی 8 تیم حاضر از غرب آسیا در لیگ قهرمانان قاره کهن

8 تیم از چهار کشور ایران، قطر ،امارات و عربستان سعودی در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، که به بررسی این تیم ها پرداختیم.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان لیگ قهرمانان آسیا  در حال حاضر به مرحله  حساس یک هشتم نهایی رسیده است و هشت تیم از کشور های ایران ، امارات ، قطر و عربستان سعودی در این رقابت حضور دارند. اسامی تیم های حاضر بر اساس سهمیه هر کشور به شرح زیر است :
ایران: استقلال تهران ،پرسپولیس تهران و ذوب آهن اصفهان
عربستان سعودی : الاهلی
قطر :الدحیل و السد
امارات:الجزیره و العین
حال به بررسی  هشت تیم حاضر از منطقه غرب آسیا در  مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می پردازیم:

استقلال تهران:

 


تیم استقلال تهران  توانست با درخشش سرمربی آلمانی خود وینفرد شفر و بازیکنان خود  بدون باخت به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2018 صعود کند.این تیم توانسته است ۳ برد و ۳ تساوی را به دست آوردو به یکی از تیم های حاضر در این مقطع از لیگ قهرمانان آسیا  تبدیل  شود.

ستاره گلزن آبی پوشان پایتخت در این دور از لیگ قهرمانان آسیا ، مامه بابا تیام با ۴گل زده است.
گفتنی است استقلال در لیگ برتر ایران نیز توانست در جایگاه سوم لیگ برتر ایران قرار گیرد.
 استقلال تهران  باید در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا  به مصاف تیم ذوب آهن اصفهان  که دیگر نماینده ایران است، برود.

پرسپولیس تهران:

 

قهرمان این روزهای لیگ برتر ایران توانسته است همانند رقیب دیرینه خود یعنی استقلال تهران به عنوان تیم اول از گروه خود به  دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.گفتنی است پرسپولیس توانسته  در ۶ بازی در قالب  مرحله گروهی این فصل از لیگ قهرمانان آسیا ۴ برد،۱ مساوی و ۱ باخت کسب کند.
 ستاره سرخ پوشان پایتخت  ، علی علیپور می باشد که توانسته با قرار گرفتن در ترکیب این تیم ۳ گل  را در غالب مسابقات آسیایی به ثمر برساند.
دیگر موضوعی که می تواند جالب باشد آن است  که تیم پرسپولیس توانسته برای دومین مرتبه پیاپی  به این مرحله از لیگ قهرمانان برسد.سرخ پوشان پایتخت در فصل پیش توانسته بودند تا مرحله نیمه نهایی صعود کنند ولی  در نهایت مقابل تیم الهلال عربستان نتیجه را واگذار کردند و نتوانستند به فینال این رقابت ها برسد.
پرسپولیس تهران  باید در مرحله بعدی به مصاف تیم الجزیره از امارات متحده عربی برود.

ذوب آهن اصفهان :

 

شاگردان قلعه نویی به عنوان سومین تیم ایرانی در گروه حذفی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. این تیم توانسته است در ۶ بازی نتیجه ی نسبتا خوبی کسب کند و به  ۲ برد ،۱ مساوی و ۳ باخت دست یابد  و به عنوان تیم دوم   گروه خود رایه مرحله حذفی شود. ذوب آهنی ها همچنین توانستند  در لیگ برتر ایران   عملکرد فوق العاده ای داشته باشد و به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها دست یابند.

گفتنی است ذوب آهنی ها باید در دو بازی  رفت و برگشت در مرحله حذفی به مصاف استقلال تهران بروند.
ستاره این تیم نیز مرتضی تبریزی با ۳ گل زده در مجموع مسابقات انجام شده در لیگ قهرمانان آسیا است.

السد قطر:

 

تیم السد قطر توانست با عنوان نایب قهرمانی خود در لیگ ستارگان قطر  پس از تیم الدحیل جواز حضور در رقابت های  لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.گفتنی است این تیم از بازیکنانی  خوبی همچون بونجاح و یا ژوای هرناندر اسپانیایی تبار که زمانی در  بارسلونا بازی می کردند سود می برد.

این تیم را می توان یکی از ناکامان دور قبل لیگ قهرمانان آسیا نیز دانست. السدی ها در دور قبل لیگ قهرمانان در قالب بازی های پلی آف برای حضور در این بازی ها به مصاف تیم  استقلال تهران رفتند که در یک بازی با هیجان بالا و حساس نتیجه را در ورزشگاه آزادی به تیم استقلال تهران واگذار کردند و نتوانستند در این لیگ آسیایی حضور یابند.

السد در این دور از لیگ قهرمانان آسیا در 6 بازی مرحله گروهی 4 برد و 2 باخت را به ثبت رساندند و پس از تیم پرسپولیس تهران به عنوان تیم دوم گروه C مسابقات به دور بعدی لیگ قهرمانان صعود کردند.

السد در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم الاهلی عربستان برود.

ستاره این تیم نیز بغداد بونجاح با 7 گل زده است همچنین   ژوای هرناندز  نیز دیگر بازیکن سرشناس این تیم محسوب می شود.

الدحیل قطر:

 

الدحیل قطر را می توان  بهترین تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا دانست.این تیم هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم در لیگ ستارگان قطر هیچ شکستی  را تجربه نکرده است. آمار این تیم در لیگ ستارگان قطر 19 برد و 3 مساوی و کسب 60 امتیاز و قهرمانی در لیگ قطر است.همچنین در لیگ قهرمانان آسیا این تیم  فصل گذشته  نیز توانسته از 6 بازی 6 برد را در کارنامه خود ثبت کند و با امتیاز کامل جواز حضور در مرحله بعدی در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

ستاره این تیم نیز یوسف العربی است که 6 گل را در لیگ قهرمانان آسیا به ثبت رسانده است.

این تیم در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم العین از کشور امارات متحده عربی برود.

العین امارات:

 

العین امارات در لیگ برتر این کشور هم اکنون   با 16 برد ،۵مساوی و یک باخت در صدر جدول لیگ این کشور است .همچنین  این تیم در لیگ فهرمانان آسیا رقابت بسیار سختی را با تیم های گروه خود مانند الهلال عربستان  و استقلال تهران داشته است.گفتنی است این تیم در مرحله گروهی از ۶بازی انجام شده ۲برد و ۴ مساوی را  کسب کرده است و به عنوان تیم دوم از گروه خود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است.

بهترین بازیکن این تیم نیز مارکوس برگ با ۶گل زده است.همچنین این تیم باید در مرحله حذفی به مصاف تیم  الدوحیل برود.

الجزیره امارات:

 

تیم الجزیره امارات  را می توان تنها تیمی دانست که از قدرت کافی برخوردار نیست آن ها حتی در جمع 3 تیم برتر کشور خود هم حضور ندارند و به  ۷برد ،۷تساوی و ۸ شکست دست یافته اند این تیم  هم اکنون در جایگاه هفتم لیگ برتر کشورش قرار دارد و از 5 بازی گذشته خود تنها به یک برد دست یافته است.  بهترین بازیکن‌ این تیم رومانیهو با ۳ گل زده است.

العین در دور‌بعد لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم پرسپولیس تهران برود.

الاهلی عربستان:

 

تیم الاهلی عربستان رقابت های لیگ برتر این کشور را با عنوان  دومی به پایان رساند .گفتنی است این تیم تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به  الهلال به عنوان نایب قهرمانی رسید .همچنین باید گفت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا با ۴برد و ۲مساوی به عنوان تیم اول از گروه خود به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است.همچنین باید یاد آور شد این تیم در دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا به دست تیم پرسپولیس تهران از این رقابت ها حذف شد.

بهترین بازیکن این تیم مهند عسیری با ۳ گل زده است.

این تیم در دور بعد لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف السد قطر برود.

 

انتهای پیام/

تحلیل و بررسی 8 تیم حاضر در لیگ قهرمانان از غرب آسیا 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
ممنون بابت مطالب
آخرین اخبار