الجزیره: کنفرانس نتانیاهو درباره ایران تلاشی برای بستن پرونده فسادش بود

مدیر دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در رام‌الله گفت نمایش مضحک ضدایرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی از پرونده‌های فسادش بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ولید العمری مدیر دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در رام‌الله گفت بنیامین نتانیاهو مسئله ایران را دستاویزی قرار داده است تا فساد خود را بپوشاند.

او در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: برای درک بهتر اینکه نتانیاهو در کنفرانسی که راجع به برنامه هسته‌ای ایران ارائه کرد به دنبال چه بود باید به برخی نکات توجه کرد. نخست باید به زمان این کنفرانس توجه کرد، این کنفرانس در حدود ساعت هشت اجرا شد، این ساعت ساعتی است که برنامه‌های خبری اصلی رسانه‌های اسرائیل پخش می‌شود، بنابراین نتانیاهو با ارائه این کنفرانس می‌خواست به اسرائیلی‌ها بگوید که او در حال پرداختن به مسائل سرنوشت‌ساز است مسائلی که به امنیت اسرائیل مربوط می‌شود، بنابراین او به دنبال آن بود که با این کار پرونده‌های فسادی که علیه او گشوده شده است بسته شود، بسیاری به کنفرانس نتانیاهو در این چارچوب می‌نگرند.

او افزود: نکته دوم این بود که این کنفرانس به زبان انگلیسی ارائه شد. بنابراین مخاطب این کنفرانس اساساً اروپا و آمریکا بود. او با این کنفرانس می‌خواست بر تصمیمی که رئیس جمهور آمریکا در دوازدهم ماه مه درباره برجام می‌گیرد، اثر بگذارد.

این مدیر الجزیره افزود: درباره محتوای این کنفرانس باید بگویم که برخی معتقدند این کنفرانس فصل مسخره‌ای در یک نمایشنامه تراژدیک است. نتانیاهو با این کنفرانس می‌خواست بگوید که او همه چیز درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌داند و آنچه ایران بیان می‌کند یا دیگران -غرب و امضاکنندگان توافق هسته‌ای- از آن اطلاع دارند درباره برنامه هسته‌ای ایران حقیقت ماجرا را به خوبی او نمی‌دانند.

العمری اضافه کرد: باید کنفرانسی که نتانیاهو ارائه کرد در چارچوب قضایایی که امروز رخ داد مورد بررسی قرار داد یعنی در چارچوب مسائلی همچون حمله موشکی که علیه سوریه صورت گرفت و پس از آن کابینه امنیتی اسرائیل تشکیل شد و پس از آن داستان بازگشت وزیر جنگ اسرائیل رخ داد و همچنین اطلاعاتی به بیرون درز کرد که اسرائیل به مسکو و واشنگتن اطلاع داده است که اگر از سوی ایران هرگونه حمله‌ای علیه اسرائیل رخ دهد، چه از خاک سوریه باشد چه از طرف حزب‌الله لبنان باشد عمق خاک ایران را هدف قرار می‌دهد. بنابراین این کنفرانس ادامه این مسائلی بود که طی بیست و چهار ساعت اخیر رخ داده است.

او گفت: در اسرائیل بسیاری معتقدند که نتانیاهو آمده است که دست به هرکاری بزند حتی اگر آن کار منجر به بروز جنگ با ایران بشود البته به شرط آنکه این درگیری از محدوده خاک و آسمان سوریه فراتر نرود تا اینکه نگاه‌ها را از اتهام‌های فسادی که به او وارد شده است به جای دیگر معطوف سازد و البته به شرط اینکه این کار‌ها باقی ماندن وی در قدرت را تضمین کند. او از ایران خواه پرونده هسته‌ای این کشور یا از حضور ایران در سوریه به عنوان دستاویزی استفاده می‌کند که این تنش‌آفرینی را توجیه کند. به نظر می‌رسد که تا دوازدهم ماه مه سیاست‌های نتانیاهو با تنش‌آفرینی و به راه انداختن جنجال‌های هرچه بیشتر همراه باشد.

انتهای پیام/

نظر الجزیره درباره نمایش مضحک ضدایرانی اخیر نتانیاهو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مرتضی
۰۹:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
همه دست اندر کاران را خواهشمندم به خاک اسرائیل حمله کنید و جواب گوییهایش را بدهید.
آخرین اخبار