عضو کمیسیون اقتصادی گفت: پیمان پولی میان ایران و سایر کشورها می‌تواند نابسامانی‌های حوزه ارزی را تا حدودی برطرف کند.

عینی///پیمان پولی ایران با کشورها می‌تواند نابسانامی‌ حوزه ارزی را برطرف کندحجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جایگزینی یورو به جای دلار در معاملات اقتصادی گفت: اخیراً دولت میان ایران و ترکیه پیمان پولی را منعقد کرده که با گسترش آن می‌توان نابسامانی‌های حوزه ارزی را تا حدودی برطرف کرد.

وی ادامه داد: البته به شرط آنکه ترکیه تنها کشور طرف مبادله پیمان پولی نباشد و با دیگر کشور‌هایی که صادرات و واردات داریم هم این اقدام انجام شود.

نماینده مردم فلاورجان تصریح کرد:‌ با این اقدام ریال ارزش خود را بار دیگر پیدا می‌کند و بهانه از کشور‌هایی مانند آمریکا برای فشار به ایران گرفته می‌شود.

موسوی لارگانی بیان کرد: دلار در اختیار کشوری مانند آمریکاست که هر لحظه می‌خواهند از طریق آن فشار‌هایی را به ایران وارد کنند و ما با تغییر و جایگزینی یورو به جای دلار می‌توانیم جلوی نابسامانی‌های ارزی را بگیریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: همچنین یورو در بسیاری از کشور‌ها ارز مبادله‌ای است و با جایگزینی آن از دنیا هم فاصله نمی‌گیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار