اختصاص 27 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به شهرستان خوانسار

فرماندار خوانسار گفت:سال گذشته 27 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به شهرستان خوانسار اختصاص داده شده است که امسال چند درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدحسن  شفعتی دیروزدر آیین تجلیل از شورای اسلامی شهر و روستا با اشاره به این‌که مردم عملکرد شوراها در دوره‌های مختلف را ارزیابی می‌کنند، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده سند توسعه شهرستان خوانسار تدوین و تصویب شد، نخستین سند توسعه در سطح استان از خوانسار تصویب شده است و به دستگاه‌های اجرائی ارسال و مدیران بر اساس موارد مشخص شده در این سند اقدامات را انجام می‌دهند.

وی افزود: شوراها پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند و قدرت پاسخگویی در مسؤولان است و برای برطرف شدن مشکلات مردم باید اقدام لازم را انجام دهند.

فرماندار خوانسار با بیان این‌که مشارکت مردم رمز موفقیت در هر عرصه‌ای است، گفت: قطعاً مردمی که در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی و خنثی‌سازی فتنه‌ها نقش اساسی را ایفا کردند در عرصه اقتصادی نیز موفق عمل خواهند کرد.

وی در ادامه مطرح کرد: سال گذشته با همکاری دهیار و شورا در یکی از روستاها محصول کتیرا کاشت و برداشت شد و درآمدزایی خوبی به همراه داشت که نمونه مشارکت مردم در اشتغال‌زایی است.

شفعتی تصریح کرد: در منطقه گلستان‌کوه انواع گونه گیاهی می‌روید، اما با ورود برخی افراد سودجو به این منطقه شاهد نابودی این منطقه زیبا هستیم.

وی تأکید کرد: مردم روستا تأمین کننده مایحتاج اولیه خوراک مردم شهرها هستند و همین مردم روستاها اگر نبودند خبری از محصولات کشاورزی نبود و باید مورد احترام قرار گیرند.

فرماندار خوانسار با اشاره به این‌که از طریق سرشاخه‌های دژ طرح آبرسانی به سمت خوانسار تدوین شد، عنوان کرد: این پروژه از طریق گلسار خوانسار برای 22 روستای خوانسار و سه روستای گلپایگان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون 40 کیلومتر از طرح خط انتقال انجام شده است، با توجه به این‌که قطعی آب در برخی ساعات رخ می‌داد این طرح تأمین‌کننده آب شرب است؛ تاکنون این پروژه برای روستاهای حاجی‌آباد، حسن‌آباد، ویست، کهرت، ارجنک و خشکرود انجام شده است و این خط آبرسانی به تصفیه‌خانه آب خوانسار منتقل شده است.

شفعتی در ادامه گفت: اعتبار این پروژه از صندوق توسعه ملی برداشت شده و کل این پروژه 42 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون 30 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی با قدردانی از اعضای شورای تأمین شهرستان در تأمین امنیت، گفت: بزرگترین واحد صنعتی گاوداری با چهار هزار رأس دام شیری با پیگیری در بنیاد برکت در روستای خم‌پیچ خوانسار تأسیس می‌شود که اشتغال‌زایی بزرگی به همراه دارد.

فرماندار خوانسار مطرح کرد: کارخانه گاج 12 سال معوق مانده بود که با پیگیری نماینده و استاندار اصفهان این کارخانه به سازمان صدا و سیما برای تولیدات خاص واگذار شده است و ظرف مدت چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته 27 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به شهرستان خوانسار اختصاص داده شده است که امسال چند درصد افزایش پیدا می‌کند، افزود: برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زائی در سطح روستاها و کشت محصولاتی گیاهی  که نیاز به آبیاری کمتر دارد تسهیلات پرداخت می‌شود.

شفعتی گفت: سال جاری با کاهش بارندگی در شهرستان با پدیده شوم خشکسالی روبه رو هستیم، کشاورزان از طرح سیستم آبیاری تحت فشار استقبال کنند، دولت 85 درصد اعتبارت را پرداخت می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم تجلیل از شورای اسلامی شهر و روستای خوانسار

برچسب ها: فرمانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.