رئیس سازمان نظام مهندسی قم مطرح کرد:

استفاده از کالای ایرانی اشتغالزایی را افزایش می دهد

رئیس سازمان نظام مهندسی قم گفت:با توجه به این که صنعت ساختمان بخش عمده ای از اشتغال کشور را عهده دار است، اگر حمایت از کالای ایرانی صورت گیرد، اشتغالزایی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ امین مقومی  رئیس سازمان نظام مهندسی قم  گفت:با توجه به این که صنعت ساختمان بخش عمده ای از اشتغال کشور را عهده دار است، اگر حمایت از کالای ایرانی صورت گیرد، اشتغالزایی افزایش چشمگیری خواهد داشت.
وی ادامه داد: ظرفیت های خوبی در شهر قم و شهرک های صنعتی استان برای استفاده از کالای ساخت داخل به ویژه در بخش ساختمان وجود دارد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
درحال حاضر 2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ درقم وجود دارد که 94 درصد به بخش صنایع کوچک اختصاص یافته است. از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است.
مقومی گفت: نسبت به صنعت ساختمان درمقایسه با برخی صنایع دیگر توجه کمتری شده است، ولی در این عرصه ظرفیتهای خوبی نهفته است که با تحرک حداقلی می توانیم ازبرخی محصولات کاملا بومی استفاده نماییم و دراین رابطه نیازی به محصولات خارجی نیست.
وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان مرجع تخصصی و فنی درتلاش است با برگزاری جلسه هایی با شرکت هایی که در صنعت ساختمان فعالیت می کنند، مذاکراتی داشته باشیم تا اگر اشکالی به کیفیت تولید است، منعکس و درحد توان کمک فکری و تخصصی بدهیم تا برطرف شود.
وی افزود: محصولاتی که در حوزه تاسیسات برق و مکانیک ساختمان است در اولویت نخست و محصولات مربوط به معماری و عمران در اولویت دوم قرار دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی قم همچنین بر ضرورت توجه تولیدکننده های بومی به محصولات باکیفیت تاکید کرد و گفت: تولیدکننده های داخلی نیز باید ضوابط و شرایط تولید کالای باکیفیت را رعایت کنند تا خریداران نسبت به خرید کالا رغبت داشته باشند.
پنج هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی قم هستند که نیمی از آن ها پروانه اشتغال دارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 97 را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

انتهای پیام/ت

  اشکال در کیفیت تولید باید با کمک فکری و تخصصی برطرف شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.