ماپار در گفتگو باباشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

انسداد عروق صورت عوارض تزریق ژل موضعی/ مصرف درست بوتاکس‌ دارویی مناسب پوست

متخصص پوست و مو گفت: انسداد عروق و تخریب پوست از عوارض جدی تزریق ژل موضعی محسوب می‌شود.

خبرنگار: جنیدی/تخریب پوست و انسداد عروق عوارض ژل موضعی/ مصرف درست بوتاکس‌ داروی مناسب پوست با عوارض کم/ شیوع بیشتر بیماری‌های قارچی و میکروبی در مناطق مرطوبمحمدعلی ماپار‌، متخصص پوست و مو، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص اهمیت استفاده از بوتاکس اظهار کرد: اگر بوتاکس‌ در زمان مناسبی استفاده شود، یکی از بهترین داروهای موجود برای التیام پوست است ولی به طور کلی هر دارویی عوارض خاص خودش را دارد و تا به امروز هیچ داروی بدون عارضه‌ای در دنیا تولید نشده است.

وی با اشاره به عوارض بوتاکس‌ ادامه داد: عوارض تزریق بوتاکس‌ بستگی به مقدار مصرف آن دارد به طوری که اگر از این داروی تسکین دهنده سطح پوست زیاد استفاده نشود و به جا و در مکان مناسب خودش تزریق صورت گیرد، عوارض خاصی را در افراد مشاهده نخواهیم کرد.

ماندگاری بتاکس در هر تزریق چهار ماه است

این متخصص پوست و مو بیان کرد: به طور متوسط هر تزریق بوتاکس‌ حدود چهارماه ماندگاری در پوست دارد و پس از این مدت فرد باید مجددا این روش را برای ترمیم یا جوان‌سازی پوست خود تکرار کند.

ماپار‌ با اشاره به تاثیر ژل‌های موضعی بر سلامتی تاکید کرد:  ژل‌های موضعی نسبت به تزریق بوتاکس‌عوارض بیشتری دارد زیرا ممکن است فردی پوستش نسبت به ژل مصرفی حساس بوده و با استفاده از آن واکنش نشان دهد که در این هنگام خارج کردن این ژل موضعی برای التیام پوست کمی سخت است.

وی با اشاره به اینکه تزریق ژل موضعی باید در مکان مناسب انجام شود، گفت: درغیر این صورت فرد  با مشکلات متعددی مواجه می‌شود و ممکن است در هنگام تزریق ژل موضعی بر روی پوست تقارن صورت به دلیل مصرف نامتعادل ژل موضعی از بین رود.

ماپار‌ با اشاره به اینکه تزریق ژل موضعی ممکن است وارد عروق پوستی شود، اظهار کرد: تزریق ژل موضعی سبب انسداد عروق از طریق وارد شدن به رگ‌های خونی می‌شود و همین مسئله باعث تخریب پوست یا میکروز‌ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدت اثربخشی ژل موضعی در حدود یک سال است، گفت: مشکلات پوستی در نقاط مختلف ایران تفاوت دارد به طوری که در مناطق گرم و مرطوب عفونت‌های قارچی بیشتر از سایر مناطق خشک است و در مناطق سردسیر خشکی پوست و اگزما‌ شیوعش‌ نسبت به نواحی مرطوب بیشتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار