بیش از ۳۵ هزار نفر در حمایت از استقلال اسکاتلند تظاهرات کردند

ده‌ها هزار نفر روز شنبه در گلاسگو، بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند برای درخواست استقلال اسکاتلند از انگلیس تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها هزار نفر روز شنبه در گلاسگو، بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند برای درخواست استقلال اسکاتلند از انگلیس تظاهرات کردند.

پلیس تعداد تظاهرکنندگان را ۳۵ هزار نفر و سازمان دهندگان راهپیمایی، تعداد تظاهرکنندگان را ۶۰ هزار نفر اعلام کردند.

تظاهرکنندگان که پرچم آبی رنگ با صلیب سفید اسکاتلند را در دست داشتند، در شهر گلاسگو راهپیمایی کردند. در مسیر تظاهرکنندگان طرفدار استقلال اسکاتلند، جمعی از مخالفان آن‌ها که پرچم انگلیس را در دست داشتند، نیز تجمع کرده بودند.

کیت براون، معاون رئیس حزب ملی اسکاتلند و یکی از متحدان نزدیک به نیکلا استورجن وزیر اول اسکاتلند در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «من از ۳۵ سال پیش تاکنون در این نوع راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنم و هرگز چنین راهپیمایی را شاهد نبودم».

بعد از برگزاری همه پرسی اسکاتلند در سپتامبر ۲۰۱۴ که ۵۵ درصد از مردم اسکاتلند از باقی ماندن در انگلیس حمایت کرده بودند، راهپیمایی سالانه در حمایت از استقلال گستردگی زیادی پیدا کرده است.

این در حالی است که سال گذشته در راهپیمایی برای حمایت از استقلال اسکاتلند ۲۰ هزار نفر شرکت کردند.

نیکلا استورجن بعد از برگزاری رای گیری درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزاری همه پرسی جدیدی را درباره استقلال خواستار شده و خاطر نشان کرده بود ۶۲ درصد مردم اسکاتلند خروج از اتحادیه اروپا را رد کرده اند. اما بعد از این که حزب وی در انتخابات پارلمانی ژوئن ۲۰۱۷ شکست سنگینی را متحمل شد، ملی گرایان طرح وی را به تعویق انداختند.

انتهای پیام/

تظاهرات طرفداران جدایی اسکاتلند از انگلیس

برچسب ها: تظاهرات ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار