مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

ظرفیت استان در حوزه قرآن و عترت بسار خوب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در حوزه فعالیت‌های قرآنی، نقش مهمی در اثرگذاری و تقویت این برنامه‌ها خواهد داشت.

ظرفیت استان در حوزه قرآن و عترت بسار خوب است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;عمران خودآموز اعلام کرد: استان ایلام در حوزه قرآن و عترت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند و این استحقاق را دارد که در رتبه‌های برتر کشور در این حوزه قرار گیرد.

وی، بابیان اینکه نبود امکانات و مشکلات زیرساختی در حوزه‌های مختلف یکی از مهم‌ترین نقاط محرومیت استان ایلام به شمار می‌رود که موجب می‌شود نتوانیم به آن جایگاه اصلی خود در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی و قرآنی برسیم، افزود: برنامه‌هایی که اخیراً در استان ازجمله هفته قرآن و عترت، جشن رمضان، تجلیل از فعالان قرآنی و اعزام حافظان قرآنی به کشور عراق و آزمون‌های قرآن کریم را باید به فال نیک گرفت که یک نقطه قوت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه بها دادن به تشکل‌های هر حوزه باید اساس کار در راستای حمایت از فعالیت‌های هنری و فرهنگی و قرآنی باشد، ابراز کرد: این امر رویکرد دولت است و در حوزه قرآنی شروع‌شده و تقویت نیز می‌شود، مؤسسات، اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآنی سکان امور مربوط به فعالیت‌های قرآنی را به دست‌گیرند و شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، بیشتر به سیاست‌گذاری و نظارت بر این‌گونه فعالیت‌ها خواهد پرداخت.

خودآموز، با تأکید بر اینکه مسئولان عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام علاقه‌مند هستند، افزود: برگزاری جشن رمضان در دستور کار قرار دارد و یک فرصت برای هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های فعال در حوزه قرآن کریم است، سایر دستگاه‌ها برنامه‌هایی به‌طورقطع در این ایام دارند اما باید بتوانیم با همگرایی از کارهای موازی در این حوزه خودداری شود که اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی، با اشاره به اینکه نهایت هدف غایی فعالیت‌های قرآنی، تدبر در قرآن کریم و تبیین مفاهیم قرآن کریم است، گفت: در برنامه‌های جشن رمضان باید توجه ویژه‌ای به توسعه و ترویج معارف قرآن شود و یکی از شاخص‌های ارزشیابی مؤسسات قرآن و عترت همین تلاش در راستای توسعه معارف قرآن کریم خواهد بود که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و بر این اساس نیز سبک زندگی قرآنی تبلیغ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: تا در قرآن تدبیر نشود و مفاهیم قرآنی درک نگردد نمی‌توان یک زندگی قرآنی داشت و باید مؤسسات قرآنی در راستای توسعه و ترویج معارف قرآنی مورد تشویق قرار گیرند، مؤسسات قرآنی در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده با توجه به کمبود امکانات، باید موردتوجه قرار گیرند و با هماهنگی با فرمانداران شهرستان‌ها امکانات لازم برای این مؤسسات فراهم و مورد تشویق قرار گیرند.

خودآموز، با تأکید بر ارائه برنامه‌ها و طرح‌های عملیاتی قابل‌طرح و بر اساس ظرفیت‌های استان به مسئولان استانی، خاطرنشان کرد: دیدار فعالان و مدیران مؤسسات قرآنی با مسئولان استانی ازجمله نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و استاندار ایلام به‌طورقطع انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/اس

ظرفیت مناسب استان در حوزه قرآن و عترت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.