فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان؛

فقدان شهید شمسی‌پور بیش از کذشته احساس می‌شود

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان گفت: امروز فقدان و نبود شهید شمسی‌پور بیش از کذشته احساس می‌شود.

فقدان شهید شمسی‌پور بیش از کذشته احساس می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان در یادواره شهید علی شمسی پور و شهدای ورزشکار مدافع حرم همدان اظهار داشت: شهید علی شمسی‌پور یکی از نخبگان تیپ 32 انصار‌الحسین(ع) همدان بود که حدود 20 سال در این لشگر انجام وظیفه کرد و منشا خدمات ارزنده و بزرگی برای استان در عرصه‌های گوناگون بود.

وی تصریح کرد: زمانی که این شهید والا مقام در گردان پیاده و غواصی خدمت می‌کرد و چه در هنگامی که در تربیت‌بدنی لشگر و سپاه استان بود و حتی زمانی که از سپاه جدا شد و دوباره لباس بسیجی پوشید تا بتواند بار دیگر رسالت‌های بزرگ خود را انجام دهد منشا خدمات ارزشمندی بود.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان افزود: زمانی که در زندگی شهید شمسی‌پور نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که ایشان همیشه رو به تعالی بوده است و نقطه سکونی را در زندگی ایشان نمی‌بینیم.

وی روابط عمومی بسیار بالا و حسن اخلاق را از ویژگی‌های شهید شمسی‎پور برشمرد و افزود: ایشان با هر شخصی متناسب با سن و سال خودش رفتار می‌کرد و کمتر کسی را در جامعه ‌می‌توان یافت که دارای همچین ویزگی‌های باشد.

سردار مجیدی با اشاره به جایگاه و احترام خاصی که جامعه ورزشی همدان برای این شهید بزرگوار قائل است، گفت: زمانی که مسئولیت جامعه ورزش را برعهده داشت روابط حسنه‌ای را با ورزشکاران بر‎قرار می‌کرد و در این حوزه نیز منشا خیر و برکت برای ورزش استان همدان بود.

وی با بیان اینکه امروز فقدان و نبود شهید شمسی‌پور بیش از کذشته احساس می‌شود، افزود: این شهید بزرگوار با روحیه و متانتی که داشت در جامعه ارتباطش را با پایین‌ترین سطح جامعه برقرار می‌کرد.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شهید شمسی‌پور در دوران دفاع مقدس زحمات بی‌شماری را متحمل شد، گفت: در این 30 سال که در سپاه خدمت کرد یک‌ قدم برای خود برنداشت و حتی پس از بازنشستگی نیز به فکر مال و منال دنیا نبود.

وی با اشاره به تعصب و نگرانی شهید شمسی‌پور نسبت به تفحص پیکر‌های باقی‌ مانده شهدا جنگ تحمیلی ابراز کرد: این شهید بزرگوار آشنایی کامل به مناطق کشور عراق داشت و هرگاه که به‌همراه ایشان به تفحص پیکر‌های شهدا می‌رفتیم حضور ایشان قوت قلبی به همراهان می‌داد گویی یک لشگر همراه ما بود و کوچک‌ترین نگرانی و دلواپسی را کسانی که با وی همراهی می‌کردند به دل راه نمی‌دادند.

سردار مجیدی گفت: اگر آدرس و نشانی از یک شهید مفقود‌الاثر به شهید شمسی‌پور داده ‌می‌‎شد ایشان مشتاقانه در سخت‌ترین و صعب‌العبورب ترین مناطق غرب کشور برای تفحص اقدام می‌کرد و ساعت‌ها وقت می‌گذاشت و با افراد زیادی تبادل نظر می‌کرد تا بتواند پیکر‌های مطهر شهدا را پیدا کند.

وی افزود: در این اواخر شهید شمسی‌پور زمانی که از تفحص پیکر‌های شهدا برای یک الی دو هفته فراغت پیدا می‌کرد تلاش و پیگیری زیادی را برای حضور در جبهه جنگ در سوریه از خود بروز می‌داد و نهایت ایشان نیز به همراه سایر رزمندگان برای مدت کوتاهی توفیق حضور در سوریه نائل شد.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان بیان کرد: این شهید بزرگوار علی‌رغم مدت زمان اندکی که در سوریه حضور داشت اما جایگاه و مجبوبیت خاصی در بین رزمندگان و مدافعان حرم دست یافته بود و در همین مدت کوتاه حضور در جبهه سوریه هنوز برنگشته بود نامه‌ای از قرارگاه امام حسین(ع) ارسال شد که طی آن درخواست شده بود این شهید بزرگوار به عنوان نیروی اطلاعات و عملیات در سوریه حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهادت در چهره شهید شمسی‌پور هویدا بود اظهار داشت: خداوند به ایشان توانایی و برکتی داده بود که وقت و زندگی خود را وقف اسلام و نظام جمهوری اسلامی کرده بود.

سردار مجیدی کمبود‌ها و مشکلات کنونی کشور را ناشی از ضعف مدیریتی برشمرد و افزود: امروز که به وضع مدیریت کشوری نظاره ‌می‌کنیم به وضوح جای خالی افرادی نظیر این شهید معزز در مدیریت کشور احساس می‌شود و با تمسک به روح شهدا و پیروی ازسیره رفتاری و اخلاقی این عزیزان بسیاری از مشکلات کشور مرتفع می‌شود.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه فرمابشات مقام معظم رهبری در وجود شهید علی شمسی پور تجلی کرده است عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های ایشان برقرای ارتباط سریع و کارآمد با نسل جوان بود و این در حالی‌است که امروز در کشور ما بسیار جوان تحصیل کرده وجود دارد که بی‌شک با استفاده از نیرو و ظرفیت قشر جوان بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

سردار مجیدی اقتدار امروز کشور را حاصل جان‌فشانی شهدا و رزمند‌گان جان برکف برشمرد و تصریح کرد: در مسائل اقتصادی، امنیتی و فرهنگی حضور چنین افرادی امروز بیش از گذشته احساس می‌شود، افرادی کم توقع که برای اعتلاء اسلام و انقلاب بسیار زحمت کشیدند.

برچسب ها: مدافعان حرم ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.