امام جمعه اصفهان:

سهم خوب بنیاد مسکن درآبادانی و ارائه خدمت به روستاها

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان گفت: بنیاد مسکن سهم خوبی درآبادانی و ارائه خدمت به روستاها داشته است اما باید این روند، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به سالروز افتتاح حساب 100 امام ، اظهار کرد:  امام خمینی(ره) بنیاد مستضعفان را تشکیل داد تا اموالی که از بیت‌المال در زمان شاه به دست برخی افراد رسیده بود، به نفع محرومان مصادره شود؛ ایشان کمیته امداد و بنیاد شهید را نیز برای رسیدگی به ایتام و خانواده‌های شهدا تشکیل دادند؛ افتتاح حساب 100 امام(ره) برای خانه‌سازی مستضعفان و گسترش عدالت اجتماعی بود.

وی با بیان این که آبادانی شهرها نشانه پیشرفت و پویایی کشور است، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی به روستاها رسیدگی نمی‌شد ولی یکی از افتخارات پس از انقلاب این است که امکانات خوبی به روستاها رسانده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان تأکید کرد: نظام اسلامی با تمامی دشمنی‌ها، سختی‌ها، تحریم‌ها و فراز و نشیب‌ها توانسته است خدمات و امکانات خوبی را به نقاط مختلف شهرها و روستاها ارائه دهد ودر حال حاضر بسیاری از روستاهایی که جمعیت چندانی هم ندارند گاز رسانی شده است؛ همچنین بنیاد مسکن سهم خوبی در ارائه خدمت به روستاها داشته اما باید این روند، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در این دیدار با بیان این که بازسازی شهر سرپل ذهاب به استان اصفهان واگذار شده است، بیان داشت: در ابتدا با حجم زیادی از کار مواجه شدیم که پیش‌بینی نشده بود؛ 18 هزار پرونده تشکیل شد حتی کار اسکان موقت که برعهده ما نبود از سوی وزارت کشور به ما واگذار شد.

غلامحسین خانی با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان 12 هزار واحد مسکونی در سرپل ذهاب را تعمیر کرده است، یادآور شد: شهر سرپل ذهاب دارای 7 هزار واحد مسکونی احداثی است که 4 هزار آن به استان‌های خراسان رضوی و مازندران واگذارشد و 3 هزار واحد توسط استان اصفهان در حال انجام است.

وی با اشاره به تداوم اجرای آسفالت در جاده های روستایی استان اصفهان با همکاری دهیاری‌ها عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم در اسفندماه سال گذشته 10 تن قیر از دولت دریافت کنیم و این مقدار را تا تیرماه سال جاری، در آسفالت کردن جاده های روستایی استفاده می کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به رکود در بخش ساخت مسکن متذکر شد: ساخت هزار واحد مسکونی در سال 97 برای شهرهای 25 و 12 هزار نفری استان برنامه‌ریزی شده که ساخت 3 هزار واحد مسکونی از سال گذشته نیز در دست اقدام است.

 

انتهای پیام/م

 

دیدارامام جمعه اصفهان با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.