فرماندار شهرستان مریوان ؛

جشنواره ماهیگیری در مریوان برگزارمی شود

فرماندار مریوان از برگزاری فستیوال بین المللی ماهیگیری باحضور مهمانان داخلی وخارجی در این شهرستان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد شفیعی فرماندارمریوان گفت: در راستای شناساندن مریوان به عنوان یک شهر توریستی، فستیوال بین المللی ماهیگیری در دریاچه زریبار این شهر برگزار می‌شود.

وی شور و نشاط اجتماعی و توسعه گردشگری را ازمهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود:در این زمینه برنامه‌های متعددی اجرا و به مدت ۳۷ دقیقه این مراسم از شبکه یک سیما به صورت تولیدی پخش خواهد شد.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه در این جشنواره ۱۰ کشور از سراسر جهان حضور دارند، گفت: بر همین اساس برنامه‌های متعددی از جمله آفرود سواری و بازدید از جاذبه‌های گردشگری مریوان برای مهمان‌های خارجی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هیات اجرایی استان بیش از ۱ هزار نفر در این جشنواره شرکت خواهندکرد.

شفیعی گفت: اجرای برنامه‌هایی از جمله طناب کشی، پرواز بادبادک، پالاگلایدر سواری و مسابقه عکاسی، پخت رایگان ماهی، آموزش پخت، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و موسیقی اصیل کُردی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه جشنواره ماهیگیری اجرا می‌شود.

وی افزود: تعدادی ماهی گیر حرفه‌ای در این فستیوال بین المللی حضور دارند که پس از صید ماهی آن را به آب می‌اندازند تا با این عمل فرهنگسازی در این خصوص انجام داده باشند.

گفتنی است: جشنواره ماهیگیری مریوان  روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) در دریاچه مریوان و با قلاب انجام و برای عموم به صورت رایگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره ماهیگیری به میزبانی شهرستان مریوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.