معظمی گودرزی: مسئولان پشت‌مان را خالی نکنند/ تجهیزاتی که نیاز داریم هنوز خریداری نشده است

عضو تیم ملی دوچرخه سواری گفت: امیدوارم شرایط ورزشکاران تیم ملی روز به روز بهتر از گذشته شود تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی عماکرد خوبی داشته باشیم.

معظمی گودرزی:آروین معظمی گودرزی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره شرایط این روزهای فدراسیون دوچرخه سواری پیش از حضور در بازی های آسیایی جاکارتا بیان کرد: خوشبختانه شرایط رضایت بخش است. نزدیک به 2 هفته ای می شود که اردوهای تیم ملی به منظور حضور در بازی های آسیایی جاکارتا،کسب سهمیه المپیک ، با حضور ملی پوشان و زیر نظر مربیان تیم ملی در زنجان آغاز شده است.

شرایط باید بهتر شود تا در بازی های آسیایی مدال بگیریم

او ادامه داد: این اردو تا یک هفته دیگر در این استان ادامه خواهد داشت و پس از اتمام آن به تهران باز می گردیم تا مهیای حضور در مسابقات بین المللی فیلیپین شویم. از لحاظ بدنسازی و تمرینات وضعیت خوب است و امیدوارم شرایط ورزشکاران تیم ملی روز به روز بهتر از گذشته شود تا بتوانیم نسبت به دوره پیش بازی های آسیایی مدال های خوشرنگ تری را بدست آوریم.

نباید از لحاظ تجهیزات و امکانات با سایر کشورهای آسیایی قیاس شویم

عضو تیم ملی استقامت جاده درباره آینکه آیا می تواند مانند دوره پیش به مدال برسد یا خیر،گفت: بستگی به شرایط و روز مسابقه دارد که چه عملکردی را در این مسابقات بر جای خواهم گذاشت. خوشبختانه مسیر مسابقات به گونه ای از سوی مسئولان برگزاری مسابقات طراحی شده که شانس کسب مدال طلا برایم در این رقابت ها زیاد است. با توجه به اینکه کمتر از چهار ماه تا شروع بازی های آسیایی فرصت باقی مانده می طلبد که مسئولان کمیته ملی المپیک از دوچرخه سواران تیم ملی همه جوره حمایت کنند تا بتوانیم برابر سایر قدرت های آسیایی حرفی را برای گفتن داشته باشیم. ما از لحاظ تجهیزات در وضعیت ضعیفی قرار داریم و چنانچه این وسایل و امکانات تا 2 ماه آینده در اختیار ما قرار داده نشود ممکن است از رسیدن به مدال در رشته های انفرادی باز بمانیم.

دارنده مدال نقره بازی های آسیایی اینچئون در ادامه صحبت هایش با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد:وسایل و تجهیزات مورد نیاز دوچرخه سواران به شدت گران است و ما توانایی خرید این وسایل را برای خودمان نداریم، مسئولان کمیته ملی المپیک باید کمک کنند تا بتوانیم هر چه سریعتر این وسایل را خریداری کنیم تا در این فرصت اندک باقیمانده تا شروع بازی های آسیایی تمرینات مان را بدون هیچ مشکلی پیش ببریم.

مسئولان پشت ما را خالی نکنند

قهرمان آسیایی 2012 مالزی درباره حمایت مسئولان ورزش کشور از دوچرخه سواران گفت:  از لحاظ سخت افزاری و مالی نسبت به سایر کشورهای آسیایی در شرایط خوبی نیستیم. اگر مسئولان در بازی های آسیایی توقع کسب مدال طلا از دوچرخه سواران را دارند باید بیشتر ما را حمایت کنند نه اینکه پشت ما را خالی کنند. این را می گویم اگر امکانات بیشتر باشد بدون شک می توانم به مدال بازی های آسیایی برسم. در دوره های پیش بازی های آسیایی حمایت مسئولان از این رشته خوب بوده است و امیدوارم این دوره حمایت ها بیشتر شود تا بتوانیم به نتایج خوبی در جاکارتا برسیم.

نفر دوم انفرادی سال 2018 پیست آسیا درباره حمایت مسئولان وزارت ورزش از ورزشکاران این رشته گفت: واقعیت امر این است که تاکنون حمایت خاصی از سوی مسئولان صورت نگرفته است و انتظار دارم در این فرصت اندک تا شروع بازی ها مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مقداری به ما بها بدهند تا بتوانیم به مدال خوشرنگی برسیم.تا حالا وسایلی که مورد نیازمان بوده خریداری نشده است و همین موضوع باعث شده تا در برنامه هایمان با مشکلات فراوانی مواجه شویم.

مشکل اصلی ما نداشتن پیست استاندارد چوبی است

دارنده طلا قهرمانی آسیا در سال 2010 درباره نداشتن یک پیست استاندارد هم در کشورمان پاسخ داد:متاسفانه یک پیست استاندارد در کشورمان وجود ندارد و بعید به نظر می رسد با این امکانات محدود بتوان در مسابقات به مدال رسید. ورزشکاران سایر کشورها هیچ دغدغه ای از بابت تمرین در پیست چوبی ندارند و با بهترین امکانات ممکن تمرینات شان را برای حضور در جاکارتا دنبال می کنند، تنها به دنبال این هستند تا در این ماه های باقیمانده  رکوردهایشان را نسبت به گذشته کاهش بدهند. اما مشکل عمده ما اینست باید در پیست سیمانی که متعلق به چهل سال پیش است تمرین کنیم.نکته عجیب اینست که مسئولان با همین امکانات محدود از ما توقع کسب مدال در بازی های آسیایی را دارند و باید بگویم یک توقع بی جا است که مسئولان با این امکانات ضعیف از ما می خواهند در اندونزی مدال آوری کنیم. در این چند سال اخیر سطح مسابقات دوچرخه سواری آسیا به خصوص در بخش جاده نسبت به گذشته فرق کرده  و مدال گرفتن در مسابقات دشوارتر از قبل شده است.

مسئولان ورزش کشور برنامه ای برای اعزام ورزشکاران به مسابقات ندارند

نفر سوم مسابقات آسیایی درباره اینکه کدام کشورها می توانند در بازی های آسیایی جاکارتا برای ما دردساز شوند، گفت: ژاپن،قزاقستان،چین،کره جنوبی و امارات از جمله کشورهایی هستند که می توانند در بخش جاده برای ما مشکل ساز شوند. بیشتر این دوچرخه سواران در تیم های خوب اروپایی رکاب می زنند و همین مسائل کمک کرده تا با تجربه تر شوند. قطعا یکی از عوامل تاثیر گذار در پیشرفت  هر ورزشکاری حضور در مسابقات معتبر دوچرخه سواری است.متاسفانه رویکرد مسئولان ورزش کشور طوری است که تمایل چندانی به اعزام ورزشکاران به مسابقات ندارند. امسال تنها به یک مسابقه اعزام شدیم که آن هم رقابت های قهرمانی آسیا بود و با این آماده سازی ضعیف نبایستی مسئولان توقع داشته باشند تا در اندونزی بتوانیم کاری از پیش ببریم.

با امکانات فعلی نمی توانیم سهمیه المپیک بدست آوریم

معظمی گودرزی درباره اینکه آیا می توانیم سهمیه المپیک کسب کنیم یا خیر،گفت: باشگاهی پیشگامان کویر یزد و شهرداری تبریز از جمله تیم هایی هستند که می توانند دوچرخه سواران را به مسابقات اعزام کنند تا بتوانیم در رقابت های تورهای آسیایی با کسب امتیازات لازم جواز حضور در المپیک را بدست آوریم.متاسفانه با این امکاناتی که مسئولان در اختیارمان قرار دادند خیلی بعید به نظر می رسد تا بتوانیم نماینده ای در بازی های المپیک توکیو داشته باشیم.کمیته ملی المپیک از ما بیشتر حمایت کنند و چنانچه به ما رسیدگی نشود ممکن است فاصله مان با تیم های مطرح جهان افزایش یابد.

مربیان داخلی توانمند هستند و چیزی از مربیان خارجی کم ندارند

عضو تیم ملی استقامت جاده در پایان درباره اینکه حضور مربیان خارجی چقدر می تواند به پیشرفت دوچرخه سواری در کشورمان کمک کند،پاسخ داد: با وجودی که مربی تیم ملی از علم و دانش خوبی برخوردار است اما آوردن یک مربی خارجی سطح بالا برای فدراسیون هزینه بر است و فکر می کنم پرداخت این مبلغ از سوی مسئولان میسر نباشد و به همین دلیل مجبوریم با مربیان داخلی فعالیت مان را ادامه بدهیم،معتقدم مربیان توانمندی در کشورمان حضور دارند و چیزی از مربیان خارجی کم ندارند. ضمن اینکه رسول هاشم کمدی و کادر فنی تیم ملی در این چند ماه اخیر با جان و دل برای موفقیت دوچرخه سواران تیم ملی تلاش می کنند، با نتایجی که تیم ما در رقابت های قهرمانی سال 2018 آسیا کسب کرد آنها نشان دادند که در صورت توجه بیشتر مسئولان می توانند دوچرخه سواری را به جایگاه اصلی خودش برسانند. هر چند که مشکل اصلی و عمده ما این است که باید بیشتر در مسابقات سطح بالا حضور یابیم تا آماده تر شویم.در پایان جا دارد از زحمات محسن سلگی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری برای ورزشکاران کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار