عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خروج آمریکا از برجام اثری بر صنعت مکانیزاسیون داخل ندارد

یک مقام مسئول گفت:با توجه به خوداتکایی 90 درصدی صنعت ماشین‌آلات کشاورزی، خروج آمریکا از برجام تأثیری بر روند توسعه مکانیزاسیون نخواهد داشت.

خروج آمریکا از برجام اثری بر صنعت مکانیزاسیون داخل نداردکامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر خروج آمریکا از برجام بر صنعت ماشین‌آلات کشاورزی، اظهار کرد: با توجه به خوداتکایی بیش از 90 درصدی صنعت ماشین آلات کشاورزی به داخل، خروج آمریکا از برجام تأثیری بر روند توسعه مکانیزاسیون  نخواهد داشت.

وی افزود: دونالد ترامپ که از سال 95 به عنوان رئیس جمهور آمریکا سرکار آمد، بارها بر پایان دادن به برجام تأکید کرده است و این درحالی‎‌ است که سرمایه‌گذاری گسترده در سال‌های اخیر منجر به سوق دادن ذائقه کشاورزان به سمت صنعت داخل شده است.

عباسی با بیان اینکه صنعت ماشین آلات کشاورزی داخل جوابگوی نیاز کشور است، تصریح کرد: هرچند در برخی فناوری‌های نوین دچار برخی مشکلات هستیم، اما نگرانی در این زمینه نداریم چرا که با همکاری با سایر کشورها  تکنولوژی‌های نوین قابل تأمین خواهد بود.

به گفته وی پس از تأمین فناوری‌های نوین از سایر کشورها، دانش فنی آن را در کشور بومی‌سازی خواهیم کرد که در کلان قضیه با توجه به خوداتکایی بیش از 90 درصدی در حوزه مکانیزاسیون، مشکلی برای صنعت داخل پیش نخواهد آمد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون ادامه داد: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای؛ بیش از 5 هزار و 600 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون صورت گرفت که 10 تا 15 درصد این میزان سرمایه‌گذاری خارجی است و این امر بیانگر ارتباط تنگاتنگ تولیدکنندگان داخل با کشورهای اروپایی در حوزه ماشین‌آلات است.

به گفته وی، تولیدکنندگان صنعت ماشین آلات داخل با کشورهای ایتالیا، آلمان، اتریش و عموم کشورهای اتحادیه اروپا، آسیای جنوب شرقی و آسیای شرق همچون ژاپن و کره در حوزه ماشین آلات زراعت برنج و کشورهای ترکیه در تأمین ماشین آلات و قطعات یدکی ارتباطات خوبی داریم.

عباسی با اشاره به دلایل ذائقه کشاورزان به صنعت ماشین آلات داخل، گفت: با توجه به آنکه قیمت ماشین آلات داخل یک سوم، یک چهارم و یک پنجم قیمت ماشین‌های اروپایی و آمریکایی است و از طرفی تفاوت محسوسی در کیفیت ماشین‌آلات داخل با مشابه خارجی وجود ندارد، کشاورزان گرایش بالایی به خرید ماشین آلات داخل پیدا کردند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، افزود: سرمایه‌گذاری گسترده در دولت تدبیر و امید در بخش ماشین آلات کشاورزی منجر به دگرگونی و پوست اندازی این صنعت شد در حالیکه تا سال 92 این صنعت به تعطیلی کشیده شده بود.

به گفته وی، فعالیت بیش از 250 عرضه کننده ماشین آلات کشاورزی و 300 عرضه کننده تجهیزات آبیاری در کشور بیانگر تزریق طلایی سرمایه در سال‌های اخیر و توجه دولت به این بخش است.

انتهای پیام/

قیمت ماشین آلات داخل یک پنجم ماشین های مشابه خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار