استاندار اصفهان :

امکان اختصاص آب به کشاورزان وجود ندارد

استاندار اصفهان گفت: قرار بود اواخر شهریور آب را به کشاورزان اختصاص دهیم اما با شرایط فعلی این امکان وجود ندارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان همیشه به عنوان یکی از استان‌های سرآمد مطرح بوده و می‌تواند در بخش‌ها و طرح‌های مختلف الگو باشد.

وی افزود: استان‌های دیگر کشور می‌توانند اصفهان را به عنوان یک الگو انتخاب کنند که برای نمونه در بحث آب که کل کشور درگیر خشکسالی شده، اگر بناست فکری برای آب شود این‌جا بهترین جایی است که انتخاب شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: شهرک‌های علمی و فناوری، گردشگری و ... بخش‌هایی هستند که اصفهان نشان داده سرآمد است و از مسؤولان دولت می‌خواهیم اگر طرحی را می‌خواهند به عنوان پایلوت اجرا کنند کار را از اصفهان آغاز کنند.

وی با اشاره به مسأله آب تصریح کرد: آب امسال بسیار جدی است، آنچه امسال ورودی به حوضه آبریز زاینده‌رود است 380 میلیون مترمکعب است، در مقایسه با برنامه‌ریزی که حدود 1.5 میلیارد مترمکعب بوده، حتی سال گذشته که نزدیک به میانگین بوده 1.2 میلیارد مترمکعب بود.

مهرعلیزاده یادآور شد: به صورت استثنایی با کمبود آب مواجه هستیم، در 47 سال اخیر رتبه 47 ام را داریم، این در حالی است که با رتبه 46 ، 25 درصد عقب‌تریم، این‌ها واقعیت‌های تلخ امروز ماست.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل مسؤولان به دنبال اقدامات لازم هستند، تشکیل کارگروه سازگاری با کمیابی، به جای پیدا کردن منابع نحوه مصرف را تغییر دهیم؛ کشاورزان سال گذشته آب دریافت نکردند امسال هم دریافت نمی‌کنند، قرار بود اواخر شهریور آب را به کشاورزان اختصاص دهیم اما با شرایط فعلی این امکان وجود ندارد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در صنعت با برنامه‌ریزی روی صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده از پساب شهرستان‌های کارخانه‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امسال به کشاورزان گفته‌ایم اگر شده با آب پاش و تانکر آب بیاوریم برای باغ‌ها خواهیم آورد، در خصوص پروژه‌های استفاده بهینه از پساب از منابع استان و بخش صنعت پرداخت می‌کنیم و باری را به دولت تحمیل نمی‌کنیم.

مهرعلیزاده در ادامه عنوان کرد: در مورد بیکاری، یکی از مشکلات بروکراسی پیچیده‌ای بود که جای تعجب داشت، با صحبت‌های انجام شده تا حد قابل قبولی این رویه را بهبود داده‌ایم، سرمایه گریزی هم به دلیل بروکراسی است هم بانک‌ها که قدرت ریسکشان پایین آمده، 1650 میلیارد تومان.

وی اذعان داشت: از نظر ارائه طرح در رتبه‌های بالای کشور اما از لحاظ میزان جذب از بانک‌ها در ردیف‌های میانی داریم، اگر قرار است بانک‌ها در جلسات حضور داشته باشند باید اختیار عمل هم داشته باشند.

استاندار اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: اگر اختیارات بیشتر به استان‌ها داده نشود نمی‌تواند از پتانسیل واقعی استان استفاده کنیم، هر استان مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان

برچسب ها: استانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار