موهبتی خبر داد:

۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند /استقرار سیستم الکترونیک در بیمه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۴۰ میلیون از جمعیت کشور در صندوق‌های مختلف تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛طاهر موهبتی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در جمع خبرنگاران گفت:۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب پنج صندوق تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی ادامه داد:۳۴ میلیون نفر از جمعیت بیمه‌شدگان این سازمان، تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند. با احتساب بیمه شدگان کمیته امداد، بیش از 85 درصد بیمه شدگان به  صورت رایگان، خدمات بیمه‌ای را دریافت می‌کنند.
موهبتی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح تحول سلامت ۴ میلیون ۳۰۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی بودند افزود: بعد از اجرای این طرح ۹ میلیون ۸۰۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به بیمه بیماران خاص در کشور افزود:بیش از ۶۳ هزار ۶۰۰ بیمار خاص در کشور تحت پوشش خدمات بیمه‌ای بیمه ایران هستند که بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه می‌شود.
موهبتی با تاکید بر لزوم ارزیابی سریع و حمایت از محرومان واقعی، افزود: منابع مالی پایدار باید تامین و همپوشانی‌ها حذف شوند. البته در این مدت اقدامات خوبی برای رفع همپوشانی انجام شده هرچند که در زمینه دریافت اطلاعات از سازمان‌های بیمه‌گر مشکل داریم و آنها همکاری نمی‌کنند، اما این موضوع در بودجه پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به  استقرار نظام پایش و برنامه ریزی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران  در سال ۹۷ ستقرار نظام پایش و برنامه ریزی است.
وی افزود:مهم‌ترین رویکرد ما در سال جاری، استقرار سیستم الکترونیک است. هر اقدامی بخواهیم انجام دهیم، باید در بستر الکترونیک انجام شود. ابتدا باید افراد فاقد بیمه را شناسایی و سپس آن‌ها را تحت پوشش بیمه قرار دهیم. برای این کار باید سیستم الکترونیکی را راه‌اندازی کنیم که این اقدام در ساختار معاونت فناوری برنامه‌ریزی شده است.
موهبتی با اعلام اینکه زیان انباشته سازمان تا پایان سال گذشته بیش از ۸ هزار میلیارد تومان بوده است افزود: حذف دفترچه بستری در بیمارستان‌های دولتی و نیز ایجاد پایگاه جمعیت درمان بیمه شدگان از جمله برنامه‌های این بیمه در سال جاری است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین از پرداختی جدید این سازمان به کلیه ارائه دهندگان خدمت تا هفته آینده هم خبر داد.
 
انتهای پیام/ن.م
 

سفرمدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران  به ارومیه

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.