احداث بزرگراه میاندوآب به میانه از اولویت‌های استان در اتصال کریدورغرب به شمال کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت:پروژه احداث بزرگراه میاندوآب به میانه جزو اولویت‌های استان در اتصال کریدورغرب به شمال کشوراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛تقی کهوریان معاون هماهنگی امورعمرانی استانداردر جریان بازدید از روند اجرای پروژه احداث بزرگراه میاندوآب به میانه که با حضور مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمالغرب کشور انجام شد گفت: این پروژه به دلیل اتصال جنوب استان و کریدورغرب به شمال کشورو نقش آن در افزایش ظرفیت ترانزیت کالا و کاهش مسافت با بازار‌های داخلی از درجه اهمیت بسیاری برخوردار بوده که با مساعدت استاندار محترم کمک به رفع مشکلات پروژه و سرعت دادن به تکمیل قطعات باقی مانده تا کیلومتر ۶۵ از این محوردر دستور کار قرار گرفته است.
 کهوریان افزود: توسعه راه‌های ارتباطی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام راهسازی استان به عنوان محرک‌های توسعه از اولویت‌های استان، تاثیرگذاردر رونق اقتصادی و عمرانی در سند توسعه آذربایجان غربی گنجانده شده است و این موضوع در این محور از اهمیت بیشتری ارزیابی می‌شود چراکه میاندواب با احداث این جاده مفصل ارتباطی استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان و میانه به زنجان می‌باشد.
وی با بیان اینکه پیمانکاراین پروژه از ظرفیت و توان اجرایی بالایی برخورداراست گفت: پروژه راه اصلی میاندوآب به میانه از پروژه‌های ملّی است که دردولت‌های یازدهم و دوازدهم به رغم مشکلات اقتصادی دولت با پیگیری‌های مسئولان استانی و شرکت زیرساخت با تخصیص منابع مالی از رکودی که بدلیل بی توجهی دردولت‌های نهم و دهم مبتلا شده بود خارج گشته است.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار افزود:با استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای استان و پیگیری‌های که در دستور مسئولین ذی ربط بر تخصیص و جذب اعتبارلازم در سال گذشته برای پیشرفت پروژه از منابع ملّی انجام گرفته و در ادامه سعی می‌کنیم از اعتبارات تملک دارایی‌های استان نیز به کاهش مشکل اعتبار آن کمک کنیم تا پروژه در ۱۰ کیلومتر فاصله ۵۵ تا ۶۵ منتهی به حوزه استحفاظی استان که از صعوبت اجرایی برخوردار می‌باشد گذر نموده و شرایط برای عبور و تردد در آن میسر گردد.
مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمالغرب کشور نیز دراین بازدید گفت: پروژه میاندوآب به میانه بطول ۱۸۱ کیلومتر در ۵ قطعه در حال اجرا است که ازاین میزان ۱۴۵ کیلومتر از ابتدا تا کیلومتر ۵۵ و ۸۷ کیلومترازانت‌های مسیرآسفالت شده است و قطعات میانی باقی مانده از آن نیز بطول ۳۰ کیلومتر در قالب ۳ قطعه با تجهیز ۲ کارگاه بزرگ عمرانی در حال تکمیل هستند.
وجدی با بیان اینکه تا کیلومتر ۶۵ از این پروژه در محدوده استان آذربایجان غربی است افزود: از کیلومتر ۵۵ تا کیلومتر ۶۵ آن با توجه به شرایط توپوگرافی زمین سخت‌ترین قطعه بوده و عملیات راهسازی درآن در مراحل آغازین است.
وی با بیان اینکه برای تکمیل قطعات باقی مانده این پروژه ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است گفت: برای اتمام ۱۰ کیلومتر دست نخورده از این مسیردر حوزه استان آذربایجان غربی بدلیل حجم بالای عملیات عمرانی بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که با کمک‌های مسئولان و مدیران استانی روند کار این پروِژه سرعت می‌گیرد. همچنین ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز پروژه در فاصله کیلومتر ۵/۵۰ تا کیلومتر ۵۵ می‌باشد.
مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمالغرب کشور اظهارداشت:اعتبار مورد نیاز در قطعات واقع در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی نیز در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال و همچنین ۳۲۰ میلیارد ریال آسفالت و علائم به همراه گاردریل‌های حفاظتی از منطقه قره آغاج تا اتوبان زنجان – تبریز می‌باشد که برای اتمام پروژه باید تامین گردد.
وجدی ادامه داد: براساس برنامه زمانبندی این پروژه تا پایان سال ۹۷ با تکمیل عملیات روسازی امکان عبور ترافیک از این محور برقرار می‌شود، ولیکن تا اتمام و تحویل آن به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منوط به اتمام کلیه عملیات اجرایی با تامین اعتبارات لازم می‌باشد.
مبارک قدم مدیرکل راه وشهرسازی آذرباجان غربی نیز دراین ادامه این بازدیدبا بیان اینکه این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد گفت: این محور قدیمی‌ترین پروژه راهسازی در استان است که با بهره برداری از آن راه ارتباطی شهر‌های جنوبی استان به محور آزاد راه زنجان- تبریز ۲۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.
وی افزود:تلاش می‌شود تا پایان سال امکان عبور خودرو‌های سواری از این محور برقرار شود.
در ین بازدید فرماندارشهرستان میاندوآب و سرپرست دفتر فنی، امورعمرانی و حمل و نقل استانداری به همراه مشاور، ناظر و پیمانکار پروژه نیز حضور داشتند.
 
انتهای پیام/ن.م
 

بازدید معاون عمرانی استاندار از  پروژه احداث بزرگراه میاندوآب به میانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرسلی
۲۲:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
به قران خیانت به مردمه ما چقدر باید تو ترافیک مراغه و بناب و شهر های دیگه وقت و سوخت و زندگیمون هدر بره
Netherlands
بهزاد محمدی
۱۶:۲۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
باسلام خدمت تمامی کارکنان باشگاه جوان
این پروژه تمام شدنی نیست 28 سال که مسولین همین حرف میگن
Iran (Islamic Republic of)
حمدی
۰۸:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
سلام بی خیال بابا راحت باشید ودش درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
حمدی
۰۸:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
سلام بی خیال بابا راحت باشید ودش درست میشه