شیخ الاسلام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترامپ رئیس محور شرارت است/ خروج آمریکا از برجام تجربه خوبی برای اعتماد نکردن به این کشور بود

کارشناس امور بین الملل گفت: مردم دنیا هیچ وقت از ترامپ انتظار خیر ندارند و او رئیس محور شر است.

ترامپ رئیس محور شرارت است/ خروج آمریکا از برجام تجربه خوبی برا اعتماد نکردن به این کشور بودحسین شیخ الاسلام کارشناس امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام اظهار کرد: در ابتدا تبریک می گویم، ما اصلا نیاز به این تجربه نداشتیم، ولی در هر صورت موجب یک تجربه شد که آمریکا غیر قابل اعتماد و بد عهد است.

این کارشناس امور بین الملل تصریح کرد: دنیا شاهد صحنه ای بود که در یک طرف آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم شاهنشاهی سعودی قرار داشت و طرف دیگر ملت ایران، حزب الله لبنان و مقاومت قرار دارند.

وی افزود: در آن طرف میدان آمریکای عهد شکن، رژیم صهیونیستی اشغالگر و عربستان سعودی شاهنشاهی که مردمش نقشی ندارند وجود دارد که با یکدیگر هم پیمان هستند، در این طرف میدان نظام مردم سالاری و ملت لبنانی قرار دارد که اخیرا سیلی محکمی به گوش ترامپ و شاه سعودی زد.

شیخ الاسلام تصریح کرد: در مقابل ما بدعهدی، بد اخلاقی، کارشکنی، آدم کشی ، جنایت و نقض حقوق بشر حاکم است و در این طرف مردم سالاری، پشتیبانی از ملت های مظلوم و مقاومت حاکم است.

کارشناس امور بین الملل افزود: امروز در آمریکای شخصی قدرت گرفته که فقط زور و پول دارد، ولی عقل ندارد و خود را گرفتار بی اعتمادی در جهان کرده است.

وی ادامه داد: مردم دنیا هیچ موقع از ترامپ انتظار خیر ندارند و او رئیس محور شرارت است.

کارشناس امور بین الملل اظهار کرد: آمریکایی ها تصمیم گرفته بودند وضعیت سوریه، عراق،لبنان و یمن را به نفع خود تغییر بدهند، اما نتوانستند و تصمیم به خروج از برجام گرفتند.

وی با اشاره به تصمیم رئیس جمهور کشورمان مبنی بر باقی ماندن در برجام بدون آمریکا گفت: باید ببینم اروپایی ها می توانند به تعهدات خود عمل کنند یا خیر، موگرینی اعلام کرده است که اتحادیه اروپا نمی گذارد تحریم ها علیه ایران برگردد، ولی باید دید که می تواند یا خیر.

کارشناس امور بین الملل خاطر نشان کرد: در رابطه با چین و روسیه اطمینان دارم که توانایی مقابله با آمریکا را دارند، ولی باید دید که آیا انجام می دهند یا خیر.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار