تسطیح لیزری اراضی، پیشرفتی چشمگیر در آبیاری سطحی

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: تسطیح لیزری اراضی، پیشرفتی چشمگیر در آبیاری سطحی است.

جوادی بایگی، مدیر جهاد کشاورزی سربیشه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ با بیان اینکه یکی ازمهم‌ترین دلایل پایین بودن بازه آبیاری درایران ناهمواری اراضی زراعی خاکی است، گفت: تسطیح لیزری اراضی یکی از چشمگیرترین پیشرفت‌ها در آبیاری سطحی است.


وی افزود: حدود ۹۵ درصد آب استحصالی کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اما بازده آبیاری در این بخش پایین است که این تلفات نه‌تن‌ها باعث از دست رفتن آب می‌شود بلکه باعث صدمات جدی دیگر از قبیل: شور و ماندابی شدن اراضی، فرسایش خاک، کاهش حاصل‌خیزی خاک، کاهش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌شود.


جوادی بایگی گفت: یک زمین با شیب بندی و تسطیح مناسب نه تنها موجب گسترش یکنواخت آب و در نتیجه بالا بردن راندمان آبیاری می‌شود، بلکه دیگر فعالیت‌های زراعی را آسان می‌سازد.


جوادی بایگی گفت: در همین راستا و در پی برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های ترویجی مختلف در شهرستان درراستای ترغیب کشاورزان به بهره گیری از تکنولوژی تسطیح لیزری اراضی کشاورزی تعداد سه دستگاه تسطیح لیزری و اسکریپر لیزری توسط شرکت‌های تعاونی و کشاورزان در شهرستان خریداری شده است.


مدیر جهاد کشاورزی سربیشه افزود:امکان معرفی کشاورزان متقاضی جهت خرید این دستگاه‌ها از محل خط اعتباری مکانیزاسیون فراهم است که باید درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی ارائه کنند.
انتهای پیام/ب


خریداری سه دستگاه تسطیح لیزری و اسکریپر لیزری در سربیشه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار