انتخاب دانشیار دانشگاه سمنان در تیم مولفان گزارش تغییر اقلیم جهانی

هیات بین الدولی تغییر اقلیم (IPCC) ، استاد دانشگاه سمنان را برای عضویت در تیم مولفان ششمین گزارش ارزیابی تغییر اقلیم (AR6) انتخاب کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، هیات بین الدولی تغییر اقلیم سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور را برای تالیف گزارش جهانی  ارزیابی تغییر اقلیم انتخاب کرد که در این فهرست نام دکتر محمد رحیمی عضو هیات علمی دانشگاه سمنان وجود دارد .

سرپرست دانشگاه سمنان گفت: با درخواست IPCC برای معرفی محققان حوزه‌های تغییر اقلیم برای همکاری در تهیه گزارش AR6، سازمان هواشناسی کشور به عنوان نماینده کشورمان در IPCC، با بررسی رزومه علمی اساتید داوطلب ، منتخبان را به کمیته انتخاب IPCC معرفی کرد .
 
مسعود نصیری زرندی افزود: کمیته انتخاب ، از بین داوطلبان ، سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایران را اعلام کرد که در بین آنها نام دکتر محمد رحیمی عضو هیات علمی دانشگاه سمنان هم به چشم می خورد .
فرآیند تهیه ششمین گزارش ارزیابی تغییر اقلیم (AR6) از سال 2018 با انتخاب مولفان آغاز شده است و در سال 2022 با انتشار گزارش نهایی خاتمه می‌یابد.

هیات بین الدول تغییر اقلیم ، مرجع سازمان ملل متحد در موضوع تغییر اقلیم است و گزارش‌های جامع ارزیابی تغییر اقلیم جهانی (AR6) را در دوره‌های پنج تا هفت ساله با همکاری برترین محققان دنیا به عنوان ویراستار تهیه می‌کند.

بر اساس تصمیم توافق‌نامه تغییر آب و هوای پاریس و درخواست UNFCCC ، بلافاصله پس از انتشار گزارش AR6 در سال 2022، نشست بازنگری جهانی (GST-2023) تعهدات کشورها در خصوص کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برگزار می‌شود. 
محمد رحیمی دانشیار دانشکده کویرشناسی دانشگاه سمنان برای شرکت در جلسه نویسندگان گزارش تخصصی هیات بین الدول تغییر اقلیم سازمان ملل متحد به نیوزلند هم سفر کرده است . 
 
انتهای پیام / گ
 

گزارش ارزیابی تغییر اقلیم (AR6) از سال 2018 با انتخاب مولفان آغاز شده است

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.