عابدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همکاری سوریه و عراق اصلی مهم در نابودی بقایای داعش است

کارشناس مسائل سیاست خارجه گفت: همکاری بین ارتش سوریه عراق در چارچوب نظامی، امنیتی و سیاسی می‌تواند ضربه مهلکی به گروهک‌های تکفیری تروریستی باشد.

سوریه و عراق دو قدرت مهم در نابودی داعش هستندحسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به همکاری ارتش سوریه و عراق برای نابودی تروریسم اظهار کرد : فرماندهی شوم رژیم صهیونیستی ،عربستان سعودی و ایالت متحده آمریکا ، سال هاست که دو کشور سوریه و عراق را زیر ضربات سنگین خود قرار دادند.

وی افزود: یکی از توطئه هایی که برای سرنگون کردن دولت های قانونی دو کشور عراق و سوریه در پیش گرفتند شکل دادن به گروهک تروریستی تکفیری داعش بود؛ بنابراین امروز که شاهد فرو پاشی حوزه سرزمینی داعش هستیم، به نظر می رسد همکاری عراق و سوریه بسیار می تواند راه گشا باشد.

کارشناس مسائل بین المللی گفت: داعش حکومت یا دولتی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در سوریه و عراق راه اندازی کرد که به نظر می رسد بقایای این گروهک به صورت لکه هایی از نا امنی در برخی از مناطق عراق و سوریه وجود دارند و همکاری های امنیتی و نظامی می تواند با قدرت زیاد ریشه های نا امنی را از بین ببرند.

وی گفت: این دو کشور به دلیل همسایگی با یکدیگر شاهد کوچ داعش یا سایر گروه های تکفیری تروریستی از عراق به سوریه یا بالعکس بوده اند و اگر هماهنگی این دو کشور در چارچوب نیرو های نظامی، امنینی و سیاسی صورت بگیرد، طبعاً می تواند ضربات مهلک تری به این گروهک های تکفیری تروریستی بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار