امی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خروج آمریکا از برجام‌ هیچ تاثیری در برنامه‌های فضایی ندارد

رئیس پژوهشگاه هوافضای ایران گفت: در عصر انفجار ارتباطات، خروج آمریکا از برجام هیچ گونه تاثیری بر برنامه‌های فضایی کشور نمی‌گذارد.

خروج آمریکا در برجام‌ هیچ تاثیری در برنامه‌های فضایی نداردفتح‌الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا‌ی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص خروج ترامپ از برجام اظهار کرد: موضوع خارج شدن آمریکا از بر‌جام یک مسئله قابل پیش‌بینی بود، بر‌جام یک معاهده‌ بین‌المللی بود که در آن 6 کشور آن را امضا کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا خیلی از بر‌جام تبعیت نکرده است و به یک نیروی مزاحم در این معاهد‌ه تبدیل شده است، افزود: آمریکا با یک نیروی بازدارنده در برجام‌ بود و نمی‌تواند بر کل قضیه اثر گذار باشد، خروج آمریکا از  برجام‌ هیچ تاثیری در برنامه‌های فضایی پژوهشگاه هو‌افضا ندارد.

امی با بیان اینکه ما در پژوهشگاه برنامه راهبردی داریم و مثل سابق همان را‌ه را ادامه می‌دهیم، عنوان کرد: راهبرد ما در پژوهشگاه هوافضا ارتباط مستقیمی با توسعه فناوری هوا‌فضای کشور دارد.

رئیس پژوهشگاه هوافضای ایران اظهار کرد: در گذشته تحریم‌های بیشتری در حوزه پروژه‌های فناوری اعمال می‌شده است و ما علی‌رغم همه تحریم‌ها پروژه‌هایمان را به موقع و بر اساس زمان‌بندی‌هایشان انجام می‌دادیم زیرا اینطور نیست که آمریکا بر دنیا تسلط داشته باشد.

مرزهای دانش و فناوری دست آمریکا نیست

وی عنوان کرد: در حال حاضر مرزهای دانش و فناوری در عصر انفجار اطلاعات دست یک نفر یا یک کشور نیست که با خروج آن از برجام مشکلاتی  برای ما یا سایر کشورهای دنیا ایجاد کند.

امی ادامه داد: طراحی‌های حوزه فناوری متکی به علم داخل کشور است و تنها بخش ساخت و تست و کاربرد است که در بعضی از مواقع قطعاتی احتیاج داریم که خریداری شود و اکنون در دنیا این قطعات زیاد است و در بازار بین‌المللی هیچ گونه مشکلی برای ما ایجاد نمی‌شود.

رئیس پژوهشگاه هوافضای ایران با بیان اینکه 5 کشور دیگر تاکنون اعلام کرده‌اند پای برجام ایستاده و به تعهدات خود عمل می‌کنند،‌ اظهار کرد: همه قراردادهای بین‌المللی یک تاریخ شروع و پایانی دارد و در حال حاضر نیز با توجه به اینکه کشورهای اروپایی اعلام کرده‌اند که مثل سابق به تعهدات خود پایبند هستند اخلاق اسلامی، انسانی و اعتقادات ما ایجاب می‌کند که  ما به معا‌هده بر‌جام  تا زمان حفظ منافع مردم کشورمان پایبند باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، اخبار فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
ببخشید//در برنامه های زمینی هم تاثیر نداره؟؟
آخرین اخبار