ورزش هایی که ام اس و فشارخون را از شما دور می کند/ورزشی مخصوص عصبانی ها

دانشمندان در مطالعات خود دریافتند برخی ورزش ها تاثیر خاصی بر سلامت بدن دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محققان دانشکده مغز و اعصاب دانشگاه بنگور (Bangor University) کشور ولز انگلستان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند پرداختن به هنری‌های رزمی و یادگیری آن می‌تواند سبب افزایش توان ذهنی و شناختی درافراد شود.


امروزه انواع رشته‌های ورزشی وجود دارند که هریک دارای مزایای تندرستی و سلامت هستند، اما برخی رشته‌های ورزشی خاص، چون ورزش‌های رزمی (جودو، کاراته، تای چی، تالو، ووشو و زیرشاخه‌های این سبک ورزشی) اثر‌های درمانی منحصربه فردی بر سلامت جسم و روح افراد می‌گذارد.


کارشناسان با بررسی اسکن مغز افرادی که گرایش ورزشی آنها، رشته هنر‌های رزمی است دریافتند میزان تمرکز، توان یادگیری، مهارت در انجام کارها، توجه و شناخت این دسته از افراد بیشتر از سایرین می‌شود.

در پژوهشی مشابه، دانشمندان آمریکایی، به کودکان در رده سنی ۸ الی ۱۱ سال، فنون رزمی را آموزش داده اند که شامل احترام به دیگران، دفاع ازخود، کنترل خشم و عکس العمل سریع است.

پژوهشگران اعتقاد دارند آموزش هنر‌های رزمی سبب کاهش رفتار‌های پرخاشگرانه در پسر‌ها به ویژه در سنین بلوغ می‌شود وبا آموزش به شکل هدفمند یاد می گیرند که به دیگران احترام بگذارند و احساس خود  را کنترل کنند.


کارشناسان اثربخشی انجام و یادگیری هنر‌های رزمی در کنترل احساس را در پسران اثربخش تر از دختران مشاهده کرده اند.

یادگیری هنر‌های رزمی ازجمله تای چی که بر تنفس کنترل شده و مراقبه تاکید دارد می‌تواند سبب کاهش استرس و جلوگیری ازبروز مشکل هایی، چون حمله هراس و پنیک در افراد شود.


انجام مداوم هنر‌های رزمی سبب جلوگیری از برهم خوردن ضربان قلب و درنهایت جلوگیری از بروز بیماری هایی، چون ام اس و فشارخون بالا می‌شود.

حجم مایع نخاعی ستون فقرات و مایع شناور درون مغز افراد از ۲۰ سالگی به تدریج دچار دگرگونی می‌شود که درنتیجه درمیان سالی و سالمندی فرد با مشکل هایی، چون دمانس، ابتلا به آلزایمر، افت توان ذهنی ومحاسباتی و نیز کاهش توان شناختی مواجهه می‌شود.


هنر‌های رزمی مانع از تحلیل مایع نخاعی می‌شوند همچنین از مرگ زودرس سلول‌های مغزی جلوگیری می‌کنند و ارتباط بین خوشه‌های عصبی درون مغز را تقویت می‌کنند.


بیشتر گرایش‌ها درهنر‌های رزمی را به دو حالت درگیری و مبارزه یا اجرای فنون می‌توان انجام داد، به همین دلیل می‌توانید از کودکی فرزند خود را برای آموختن فن‌های این شاخه ورزشی جذاب به کلاس‌های استاندارد بفرستید.

انجام درست حرکت‌ها در رشته‌های مختلف هنر‌های رزمی مستلزم هماهنگی کامل اعضای بدن، حواس ۵ گانه و تمرکز ذهنی بالاست، به همین دلیل سالمندانی که از جوانی به این رشته پرداخته اند کمتر از دیگران دچار مشکل هایی، چون آرتروز مفصل ها، افت توان ماهیچه‌ای و نیز سقوط و شکستگی اعضای بدن می‌شوند.

منبع:Dailymaill

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
باتشکر بسیارعالی بود.
آخرین اخبار