دور دنیا با نوآوران؛

پهبادی که هیچ دشمنی توان شناسایی آن را ندارد

یک محقق موفق به ساخت پهبادی شده است که به عنوان نیروی نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پهباد‌های جاسوس در نقش دیده‌بان‌های نظامی/ جاسوس‌های الکترونیکی توسط نخبگان دانشگاهی طراحی شدندبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نقش پهبادها‌ در زندگی روزمره افراد اهمیت بسیاری دارد، این پهباد‌ها در اهداف مختلف اجتماعی، تفریحی، فرهنگی و حتی نظامی به کار گرفته می‌شوند.

به تازگی یکی از شرکت‌های تولید کننده پهباد‌ موفق به طراحی پهبادی‌ شده است که در حوزه نظامی به کار گرفته می‌شود؛ این پهباد‌ به عنوان یک دریافت کننده اطلاعات است که پس از برخاستن از روی زمین به هواپیمای مادر متصل می‌شود و اطلاعات را گرد‌آوری می‌کند، سپس به زمین بازمی‌گردد.

پهباد‌ها در نقش جاسوس‌های الکترونیکی

از دیگر ویژگی‌های این پهباد‌ این است که می‌توان آن را در آسمان دشمن رها کرد تا بتواند به گرد‌آوری امواج و سیگنال‌های الکترو‌مغناطیسی بپردازد و اطلاعات فوق سری را برای هواپیمای مادر ارسال کند، به عبارتی به عنوان یک جاسوس الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پهباد‌ پس از آنکه به آسمان می‌رود بال‌های پایدار کننده افقی و عمودی خود را روشن می‌کند و به سمت امواج‌های دشمن حرکت می‌کند؛ این امواج‌ها می‌توانند رادارها‌، سیستم‌های مخابراتی یا سیستم‌های اخلال‌گر باشند.

زمانی که پهباد‌ به موقعیت موردنظر می‌رسد سیگنال و امواج‌ها را شناسایی می‌کند و سپس تمام اطلاعات گرد‌آوری شده را به جنگنده اصلی می‌فرستد؛ از ویژگی‌های این پهباد‌ این است که در نقش یک نیروی نظامی عمل می‌کند و وظیفه محول شده به سایر سربازان را بر عهده می‌گیرد.

این پهباد‌ کوچک توانایی این را دارد که 10 ساعت پرواز کند و به سمت دورترین نقاط حرکت کند و پدافندهای‌ دشمن را شناسایی کند، همچنین این پهباد‌ به لحاظ ساختاری خود شانس بالایی برای فرار از چنگال دشمنان را دارد و احتمال سرنگونی آن بسیار پایین است.

پهباد‌های جاسوس در نقش دیده‌بان‌های نظامی/ جاسوس‌های الکترونیکی توسط نخبگان دانشگاهی طراحی شدند

آسمان دشمن را با پهباد جاسوس تسخیر کنید

موتور این پهباد‌ بسیار کوچک است و به دلیل آنکه گرمای بسیار کمی را از خود ساطع می‌کند حرارتی هم که از پهباد‌ خارج می‌شود بسیار کم است که این موضوع به پهباد‌ کمک می‌کند تا از چشم سنسور‌های دشمنان در امان باشد.

ساختار این پهباد‌ به گونه‌ای است که به هیچ عنوان خدمه زمینی دشمن توان دیدن آن را ندارند و این پهباد‌ همانند یک پرنده کوچک در آسمان پرواز می‌کند که این موضوع نیروی دشمن را فریب می‌دهد همچنین سرعت آن به قدری کم است که در رادارهای‌ دشمن همانند پرنده تلقی می‌شود یعنی در اینجا سرعت پایین این پهباد‌ یک مزیت برای آن محسوب می‌شود.

این پهباد‌ را می‌توان به یک دوربین مجهز کرد تا علاوه بر انجام مأموریت‌های اصلی خود به عنوان یک پهباد‌ دیدبانی و شناسایی هم به کار گرفته شود یعنی هدف این پهباد‌ تنها دریافت اطلاعات رادار‌ها و پدافند‌ها نیست بلکه به کمک دوربین خود می‌تواند موقعیت دشمنان و چینش آرایش نظامی آن‌ها را کشف کند.

شاید جالب‌ترین کاری که این پهباد‌ انجام می‌دهد انتشار امواجی باشد که یک جنگنده از خود منتشر می‌کند یعنی این پهباد‌ هنگامی که در رادار‌ دشمن قرار می‌گیرد امواج یک هواپیمای نظامی را از خود ساطع می‌کند و در سیستم‌های الکترونیکی و رادیویی دشمن اختلال وارد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار